Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sommereksem, flåter,myg??
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 00:28

Jeg er blevet tilbudt at blive forhandler af et produkt kaldet. Ekholms Prob. Dette skulle have virkning mod mitter, flåter, myg osv. og skulle med en kombination af 3 produkter kunne afhjælpe sommeksem..

Da jeg ikke selv har erfaringer med sommereksem ville jeg meget gerne høre jeres erfaringer med dette produkt.. Mest fordi jeg ikke vil sælge noget der ikke virker godt. men ikke selv kan afprøve det med virkning..

Så skriv endelig alt hvad i ved om Ekholms prob. serien. Alt har interesse både godt og skidt..

mvh Mette

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 09:16

faktisk at det er det middel jeg har brugt i næsten 2 mdr. nu jeg har købt det i Rider sport i Silkeborg.

Det virker utroligt godt imod fluer mitter osv. og jeg og hestene bor midt i skoven.

Om det virker mod sommereksem ved jeg ikke, men det er første gang jeg faktisk ikke har brugt andet middel til hestene og de står stort set uden sår på maven og lignende.

Venlig hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd

Ved godt det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:55

ikke er imod det produkt du skrev ind, men min islænder vallak(½ islænder og ½ haflinger) har også sommereksem.

For at han ikke får de voldsomme anfald kløe, som han gør, over sommereksemen, bruger jeg noget anti-kløe-stillende(jeg kan ikke lige huske hvad det hedder). Jeg gør sådan:

-Jeg vasker ham hver gang over alt, inden at jeg vil smøre ham ind. (når han er vasket tager jeg lige en sved skraber, og tager det værste vand af).

-Jeg starter med at massere det AKS ind i pelsen, med rugraden, bagefter haleroden, så på begge sider af hans man, bag ørene, på bringen og under halsen og bagefter i panden og pandelokkens rødder.

-Så sprøjter jeg ham med noget mod hestebremser, og myg, og det holder myggene og bremserne væk fra.

Jeg kommer med nogle navne senere.

Man skal ikke gøre det hver dag, da det AKS er meget dyrt, og som alt andet creme, har de de bivirkninger med at ødelægge hudens fedtlag, hvis man bruger det hver dag.

Det har hjulpet mig og min pony meget, og han er ikke lige så generet af det mere.

-Sofie.

Søger lille lystdrift til min pony, nær 2730 Herlev.
Søger også gård til salg, for under 2.000.000.

Kan du hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder helt som
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 13:24

samme prosedure som Ekholms Prob anbefaler. Det jeg kan læse mig frem til er flg.

1.Vask hesten i shapooen. lad sæben blive i pelsen i 20-30 min. 1 gang ugentligt.

2.brug olien. når pelsen er tør. (kløestillende)

3.brug Deo. 1 gang dagligt mod fluer/mitter/myg..

og det er så her jeg gerne vil høre erfaringer med det.. Jeg syntes personligt man kan købe sig fattig i div. "vidundermidler" mod div. ting.. og jeg vil ikke forhandle noget der ikke virker..

og det eneste jeg selv har mulighed for at se om vierker er deon. mod fluer da mine ikke har sommer eksem.. Derfor denne tråd.. *S*

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  27-06-2006 17:37
Det kan godt være at jeg er helt galt på den - men hvis ikke deoen alene kan klare sommereksemen - så er det for mig ikke et brugbart middel mod sommereksem.
Hvis kuren indeholder antikløende middel - så er det symptombehandling. Eksem har det med at bliver værre - jo mere man er udsat for det, som man ikke kan tåle - det gælder også heste.
Eksemheste skal holdes fri for årsagen til kløen (mitter) - ellers bliver eksemen værre på sigt.
Hvis eksemen er brudt ud - er det selvfølgelig helt i top at symptombehandle mest muligt. Men jeg synes altså, at det er synd at fjerne symptomerne og så lade hesten bliver udsat for kilden til dens sygdom - bare fordi den ikke klør sig.
Moralsk ville jeg sælge midlet som lindrende på sommereksem og påpege at det ikke må benyttes over længere tid. Det kan da heller ikke være sundt for hesten at blive vasket en gang i ugen igennem hele mittesæsonen. Cæsar eksem starter midt i April - der ville jeg da nødigt vaske ham - lige som tilfældet er primo/medio oktober - hvor eksemen stille og roligt aftager igen.

Det er ikke for at være en sur skid - jeg synes bare det er så synd for de heste som ikke får optimal pleje. Der er faktisk mange af dem, der bliver aflivet før tid - fordi eksemen er blevet for voldsom.

Hilsen
Daniela

90 % af alle fejl sker over sadlen

Kig forbi min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider