Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tilvænning til græs
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 20:05

Godt råd søges!

Fredag får vi hestene hjem! Hestene er min DV vallak og hans mor vi lige har købt - som kommer fredag.

Min har ikke set et græsstrå i de 2 år jeg har haft ham! Andet end i vejkanten også selvfølgelig i form af hø og wrap.

Pt går han på en jordfold med lidt græsskud, han nipser af, og de får halm på folden, og får frøgræs inde - har fået wrap før men...

Moren er jeg ikke helt klar over hvor meget græs hun er vant til.

De skal nu ud på en ret stor fold med græs i knæ-lårhøjde - vi når ikke at få marken pudset af inden..Den er ikke gødet i år og stråene er ret kraftige. Ikke så meget kløver.

Hvordan er tilvænningen? 1 time pr dag i øgning i 2 uger eller??

Pt får min 4 ltr havre + roepiller + tilskud.

Hvordan reguleres det, så forfangenhed osv undgåes, men så der stadig er krut til at blive redet??

Råd søges!!

Mvh

Karen.

0
0
Svar på denne tråd

Der findes en
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 20:36

vejledning på www.hesteraadgivningen.dk under sommergræs der nøje forklarer hvordan du vender din hest til græsset.

Held og lykke med det Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Tak...MEN!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 22:11

Har lige været inde på hesteraadgivningen.dk. og fandt flere indlæg om sommergræs og et enkelt om tilvænning..

Men der stod ikke decideret om antal timer, når hesten slet ikke var vant til frisk grønt..

Nogle der har forslag til hvad vi skal gøre?

På forhånd tak

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Flere uger
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 11:48

Hej

Der er ingen tvivl om at en hest, der slet ikke har set græs i 2 år - og en anden hest, man ikke ved hvor meget græs har fået, skal tilvænnes langsomt!

Det kan gå så grueligt galt´. Faktisk synes jeg at du kommer med det bedste forslag til hvad du skal gøre, selv. Du skriver: 1 time pr dag i øgning i 2 uger - og ja - det ville jeg selv gøre. Eller noget der ligner det meget.

Jeg vil nok bare mene at du ikke skal starte med en time. Jeg ville starte med en halv time den første dag, en time den næste, 2 timer og blive på 2 timer i et par dage. Så øge til 3 1/2 - og holde den der i 2 dage. SÅ øge til 5 timer. og så holde den på 5 timer et par dage.

Held og lykke med det og hav endeligt ikke for travlt

Venlige hilsner fra Lise

www.holmevang.dk

- Opstaldning tilbydes på ridecenter
- Holmevang Ridecenter i Gundsø

www.hestefarmen.dk

- Homozygot pintohingst tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider