Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sliksten...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 10:15

Findes der sliksten med alle de vitaminer og mineraler en hest på græs (døgnet rundt) skal bruge?

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

ja det gør der
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 12:45

mineralslikbaljer forhandles f.eks. på DLG, måske også i din lokale rideudstyrsbutik.

Sidste år købte jeg VM-slikbaljer på DLG, men de blev næsten ikke brugt. Så kan man jo antage, at hestene ikke har behov for det - man kan også antage, at de ikke kan lide det, og derfor ikke får mineraler nok i sommergræsperioden.

Jeg har hestene inde i stalden hver anden eller hver tredie dag for det meste (der kan da godt gå længere nogen gange) for at se dem efter, og fordi vi er begyndt at træne med en ung hest. Jeg tager dem også alle sammen ind, når jeg skal ud og ride. Så får de en vitamin-mineral-blanding i krybben - så ved jeg da, at de får NOGET!

I år har jeg købt Equipro på DLG. Jeg mener, at det er Equipro, det hedder, og der er flere forskellige slags. Den billigste koster ca. 130,- kr. - 30-40 kr. mere end VM-slikbaljen. Jeg har købt den dyreste til over 400,- kr., som hedder Para Out, som skulle være med "indbygget" naturlig forebyggelse mod parasitter osv. Jeg kan godt lugte, at der er nogle urter og hvidløg i. Hvis det virker, er det jo ret genialt på sommergræs! Hestene kan godt lide Equipro, og de slikker dagligt i spanden.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Lene G..
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:16

Tak for din hjælp.

Jeg har fundet lidt info om Equipro, og jeg synes det lyder rigtig godt.

Det tror jeg jeg vil afprøve.

Tak for din anbefalelse..

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider