Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Stress af støj fra vej ??
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 17:45

Tror i heste kan blive stressede af at stå på fold og i stald tæt ved en trafikeret vej, ligesom mennesker kan blive det af at leve konstant i en storby, hvor der næsten aldrig er ro - som f.eks New York???

0
0
Svar på denne tråd

tror ikke...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 20:30

Nej det tror jeg faktisk ikke, ikke på samme måde ihvertfald.

Heste har jo heller ikke så mange andre ting der stresser dem som mennesker, desuden tænker de ikke så meget, og vil næppe opfatte lydene som deciderede ubehagelige.

Fordelen er at de bliver vant til larm og postyr, især ved at gå på fold op af en stor vej, det kan faksisk trafikvænne en hest at gøre dette.

Men det allermest optimale for hestens velbefindende er vel en fredelig eng, men som sagt, jeg tror ikke det generer dem. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 22:36

Måske er det også fordi jeg kommer til at tillægge dem menneskelige følelser og holdninger. Det har jeg nok selv let ved. Der er næsten ikke nogle forhold, der er gode nok for min hest, og måske er han egenlig ret ligeglad med nogle ting, som jeg prioriterer højt.

Drømmefolden har en eng med bakker og dale en lille skov med forskellige træer en sø, et stort læskur og fodringsanlæg som Hit Aktiv Stald.

Hvis der er en lille skov med tætte grantræer er det måske ikke så vigtigt med et skur, for så kan de jo gå i læ for det meste regn sne og blæst.

0
0
Svar på denne tråd

Nogen heste kan blive stressede
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 07:42

af støj, men især hvis de mangler magnesium, da de så bliver mere følsomme for støj.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd

En hest vænner sig
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 01:20

til trafikstøj, men dens system kan lige såvel som mennesker blive stresset af det.

Stressens omfang afhænger af hestens personlighed og som Eva nævner.

Mvh.

Tinamaria

Bedækning tilbydes af palominohingst. Se billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Drømmefolden
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 12:57

Wildfire: nu bor vi jo i DK, så det der med bakker og dale ikk...!? ;)

Men faktisk så findes der lidt af det nede hos Helle Kristensen (westerntræner)i Viborg.

Valleyview som stedet hedder, er et stort bjælkehus, stalde og ridehus, med udsigt over store folde udlagt i meget malerisk bakket tærræn.

Hun har sin skønne hingst gående rundt i bakkerne, så han kan holde øje med hopperne, der går omme på den anden side - det ser altså bare dejligt idyllisk ud på en solskinsdag :)

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider