Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min hest skal på spåner.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 15:53
Min hest har lige fået konstateret at han har fået brochitis, den er dog ikke så slem...

Men for det ikke skal blive værre, skal han på spåner.
Men jeg har intet forstand på spåner.

Hvad det koster?
Hvilke mærke der er bedste?
Hvor lang tid sådan en balle vare?
osv...

så jeg ville håbe at der var nogle der kunne hjælpe mig, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Spåner
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 16:34
Jeg har mine på "blå" spanvall spåner.

De levere dem til stalddøren, min. 4 paller med 18 baller på hver til ca. 60,- kr pr balle alt incl.

Jeg bruger ca 12-14 baller om måneden til 2 heste. Dog ca. 6 baller pr. boks til opstart.

Jeg synes det er nemt, og en god løsning (mødding, udmugning osv)

Prøv at søge på www.spanvall.dk der kan du finde deres tlf og andre oplysninger. (Priser skal du dog ringe til dem for at få)

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg giver....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 16:55
Nu har jeg jo kun to heste og bruger generelt ikke ret meget.
Men jeg får leveret tre paller spåner med 18 baller på hver og det rækker for mig til et års forbrug. Det koster ca 55 kr pr balle (når man tager levering og momsen med på regnestykket!) Eller er det 45 ca.

Jeg giver ca en balle om ugen, og det kan de sagtens stå på. Der skal ca 2-3 baller for at fylde en boks op fra bunden af!

Dertil skal du så huske at de skal ud og have en speciel greb til det og at man tit og ofte får et bedre resultat med spåner når man husker at vende alle spåner hver dag og evt feje gulvet der hvor der ligger våde spåner, så de ikke vådter de andre!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Min gamle pony
Forfatter: 
Dato:  16-10-2003 15:15
har også bronkitis.

Det er dog næsten gået væk efter at han som pensionist går ude det meste af dagen og står i en luftig stald med mulighed for at stå med hovedet ude i fri luft.

Han står stadig på halm og får hø, dog kun af super god kvalitet.

Det kan være at du også lige skal kigge på din staldforhold/opstaldningsmuligheder.

Det er jo fint nok hvis hesten står på spåner, men hvis der står 10 heste ved siden af, som alle står på halm, er det jo lidt skidt.
0
0
Svar på denne tråd

bare husk......
Forfatter: 
Dato:  16-10-2003 15:46
at det ebdste resultat kommer hvis hele stalden står på spåner dvs at der ikke er halm til stede med svampespore i ej heller hø.

Spåner: det er lige meget hvad mærke du køber gå efter prisen.

jeg bruger 3 baller som opstart og 1 pr uge pr hest......

Jo flere du køber pr gang jo billigere bliver prisen.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor søren...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2003 15:54
... finder i dog de billige spåner ?:-)

Jeg synes, jeg har spurgt alle steder, og 60,- kr. (incl. moms, paller, levering osv) er det hidtil billigste jeg har kunnet finde, her på fyn...

Jeg får som sagt leveret 4 paller adgangen, og har ikke plads til ret meget mere...

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

billige spåner....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2003 21:04
TM-spåner har jeg købt fra hidtil. Nu har jeg lige fået fra Gørslev.

Men ved jo ikke om de også leverer til fyn.
-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Dansk Briket og Spåner
Forfatter: 
Dato:  17-10-2003 08:26
Jeg giver 50 kr. pr. balle spåner incl. moms.

Jeg ved at de levere, men da jeg selv henter mine, ved jeg ikke hvor mange man skal købe før de kan blive leveret.

Men det lyder til at jeg har fundet mine spåner rimeligt billigt. :-)

Mvh
mette
0
0
Svar på denne tråd

jeg gav 45,-
Forfatter: 
Dato:  17-10-2003 12:09
Gav jeg, da mine stod på spåner, men så skulle vi selv hente dem! - Det var ikke noget problem, da vi kan have en palle (18 stk.) i vores hestetrailer.
- og at det kun var ca. 15 kilometer fra os!

Ellers ved jeg ikke niget!! - jeg brugte ca. ½ - 1 balle pr. hest om ugen!

**Venligst Line og Ponserne"**

Tjek liiige vores dejlige billeder:
Vores præsentation
0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  17-10-2003 14:28
Jeg snakkede med dyrlægen, og han sagde at det ikke gjorde noget at der var halm i stalden, og han stadig skulle have halm, dog ikke selv stå i det.

han sagde at han stod i en dejlig åben stald, med god luft. og min hest kommer ud fra morgen til aften..
Så han "godkendte" stedet, :-)

Skal ud og købe spåner i morgen, så må jeg se hvordan det går.

men mange tak for jeres hjælp :-)

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider