Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hoppe hos vallakker.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 08:41

Hejsa,


Er der nogen her der kan råde mig lidt her.


Vi har 2 unge nytilredne vallakker som altid går sammen og virkelig kommer godt ud af det med hinanden.


Vi er nu blevet tilbudt en hoppe på 16 år, som skal være "selskabspony" for den tilbageblevne vallak når den anden rides, da de naturligvis er urolige når de er alene.


Men flere har nu sagt til mig at det kan give problemer, da vallakkerne så kan blive hingstede og kæmpe om hoppen, og den der taber kampen så kan blive "holdt udenfor", altså komme til at gå alene, uden nogen at klø og nusse med.


Det er jo bestemt ikke planen, så hvad mener I? Vil det være bedre med en vallak, eller skal vi bare vænne dem til at være alene den times tid den anden rides?


Mvh

Ann


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 09:20

Hej...


Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i det, da hoppen er væsentlig ældre end vallakkerne. Hun vil nok automatisk blive førehesten pga hendes alder, og så vil de to vallakker stadig "hænge" sammen. Men det kommer jo igen an på sind og temperament hos de enkelte heste.


Vi har haft to vallakker (unge) til at gå sammen med en hoppe, også ung. Det gik uden problemer..


VH Louise

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider