Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til tynd hest i boksro
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 19:38

Min hest skal desværre stå i en måned pga. skade.

Pt. får dyret 1½ kg. lucerne, 2 kg. Marstall Cornmusli og ½ kg Icelandic power fra Brogaarden samt 4 dl. olie fordelt på 4 fodringer. Han får hø, han spiser ca. 5-6 kg dagligt mere vil han ikke ha'

Udover dette får han biotin, Ysy tilskud og MSM.

Jeg ved ikke rigtig hvor meget/lidt jeg skal ændre ved fodringen. Vitamin/mineral skal jo også forsat passe.

Hesten er som sagt tynd og jeg havde jo håbet han han kunne komme på god græs hele sommeren men sådan skulle det desværre ikke gå.

Gode foreslag modtages gerne.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

fase4...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 07:35

Jeg vilel give ham et foder der er til heste i ro, feks fase 4. den bruger de meget på KVL.

(den er fra D+H/brogården)

Ellers så ring til feks brogårdens rådgivning, de kan lægge en plan, gratis til dig, så du ved dyret er dækket ind. Du køber jo alligevel deres produkter.

personligt undre jeg mig over den pt får marstal + andet. Dyret burde være dækket ind med deres fuldfoder.(jeg kender dog kun haiferfrei + champion)

men jeg er ked af at høre du, igen, står med en hest der pt ikke kan rides. Hvor er du uheldig.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 08:32

Det er Nanna Lutherson der har lavet foderplan til mig og i følge hende er han ikke dækket ind af conmuslien selvom Marstall reklamere med det.

Jeg har så valgt at supplere marstall'en da den er med i opstaldningsprisen.

Jeg vil tjekke Fase 4, det anede jeg slet ikke der var noget der hed. Det er bare vigtigt for mig at han ikke bliver for tændt i denne periode.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Fiberholdigt foder + wrap...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 12:20

Hej Bettina.

.

Ja, jeg vil også råde dig til at finde et bedre egnet foder til box-ro - ihvertfald noget uden korn, og med masser af fibre i stedet for...(lucerne som tilskud er en fin idé).

Og hvad med wrap - kan hesten tåle det ? Det vil også "sætte sig lidt bedre på sidebenene" fremfor alm. hø.

.

Stald Skovvang, 8370 Hadsten

* mellem Århus og Randers *

Fuld sommergræs - box - stor skov - ridebane

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Marsil
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 13:17

Hesten kan godt tåle wrap. Jeg vil dog ikke indkøbe det da jeg ikke ville kunne nå at bruge det inden det bliver for varmt/gammelt. Han har fået wrap hele vinteren uden at tage på så...

Roepiller gider han ikke æde så det er ikke et alternativ. Han får lucerne og olie. Ville det være nok at supplere med et vit./min. produkt og måske give 1 kg. cornmüsli eller evt. skære den helt væk.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

prøv...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 08:30

at kontakte foderrådgiv hos brogården og få lagt en plan med fase 4.

Andre foderfirmaer har sikkert også en blanding der kun dækker vedligehold, så energiniveauet nedsættes under boksro.

min den ene vil heller ikke spise roepiller, den snyder jeg så ved at tage en håndfuld foder og balnde i et par timer før, så smager roepillerne af foder, og så ryger det ned:o

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider