Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Allergi overfor Rødknæ???
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 20:47

Jeg har idag fået svar fra en blodprøve

Min hest er allergisk overfor Rødknæ (på latin: Rumex acetosella) jeg har kunne læse mig frem til på nettet et det er en ukrudtsplante.

Desuden viste blodprøven også at han havde forhøjet levertal, og havde en galdegangslidelse.

Kender I noget til denne form for allergi eller forhøjet levertal??

Min dyrlæge ringer i morgen og snakker behandlings muligheder, men ville lige høre om der var nogen der havde prøvet noget som dette??

Mvh. Anne

;-D smil ;-D så smiler verden til dig ;-D

0
0
Svar på denne tråd

det kan da ikke passe
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 11:10

det kan da ikke passe at jeg er den eneste på hele heste-nettet der har en hest med disse symptomer??

jeg føler mig meget alene i verden ( )

Mvh. Anne

;-D smil ;-D så smiler verden til dig ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Næh - det er du ikke...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 16:11

jeg har fået svar på en blodprøve i dag...

Min hest er allergisk overfor flere GRÆSarter...!! og insektebid... det er vildt surt...

Så vidt jeg kunne forstå på Dr. Dyr, kan man forsøge at lave en vaccine mod de pågældende ting(græs,insketer) hesten er allergisk overfor, men der vil typisk gå nogle måneder før vaccinen virker...

Desuden er det ikke alle heste der reagerere på sådan en vaccine...

Det mest optimale, er jo så at starte vaccinationerne i efteråret, så hesten har hele vinteren til at danne antistoffer mod det den er allergisk overfor...

Mht. allergi for insektbid, er den bedste løsning lige nu.. Et Insektdækken.. Hesten kan ikke nå at danne antistofferne før insekterne er væk (efterår)...

Mvh

Lena P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider