Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommerens plageånder...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 21:29

hej alle.

jeg ville blot hører jer om i har nogle råd til at hjælpe hesten imod myg og bremser...??

jeg er i den situation at min hest er meget overfølsom for bremser og myg, og har prøvet rigtigt mange ting...

eks.putte hvidløg i foder, smøre hende med hvidløg, eddike, diverse sprays fra rideudstyrs butikker, heriblandt nogle "rimelige skrappe sager"... og intet hjælper...

det eneste jeg er kommet frem til der hjælper er et insektdækken, men det er jo heller ikke fedt at give sin hest dækken på her om sommeren, der står got nok at dæknet reflektere solen, men alligevel...

håber i kan nogle gode råd...

tak

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 21:45
Jeg kan varmt anbefale dækkenet. det holder dyr væk, og hesten sveder ikk ret meget under det.. jeg er hvertfald tilfreds med det..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

de ækle kryb
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 23:27

Jeg har også en som er plaget meget af det, men hun kommer ind en time før skumringen falder og ud i gen når det er blevet mørgt.

Det har holdt hende fra at klø sig, og blive angrebet, men jeg er selv i gang med at finde nogle olier fra planter som måske kan hjælpe, for fortyndet blanding af pebermynte og eukolyptus olie holder myg væk fra mennesker og så er det ikke skadeligt

0
0
Svar på denne tråd

Tråde..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 23:40

Der er blevet lavet en del tråde omhandlende fluemidler osv...

Du kan bare søge lidt..

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 12:18

Har udviklet min egen lille teori B-)

Har hørt at Helosan virker, men det holder jo ikke fluerne væk. Forhindrer dem bare i at sætte sig, nogen steder.

Eddike-hvidløgsvand siges at virker, men sådan noget svider ad pommern til, når det kommer i et sår! (Og ja, det er afprøvet)

Så jeg tænker, at jeg vil smøre dem ind i en masse Helosan, og så bare sprøjte dem til med det vand, bagefter. Så kan det da ikke svide så meget :)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

helosan
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 12:46

Det lyder lidt ubehageligt for hesten at være klinet ind i Helosan...

Inden man putter alt muligt ækelt på hestene, synes jeg lige man skal huske at de stadig skal have mulighed for at klø hinanden og den slags. Man skal jo helst ikke gå hen og gøre sin hest fuldstændigt upopulær hos de andre heste. ;-)

Men det er selvfølgelig lidt svært, når man samtidig gerne vil holde fluerne væk...

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 00:57

Helosan er netop afprøvet i dag.

Der skal selvfølgelig ikke Helosan over det hele, men de tyndhudede steder som ved skulder, yver, under hagen, nderlårene og andre særligt plagede steder, generer det dem tilsyneladende ikke :)

Resten kan man jo så hælde noget stink-sjask på, og så tror jeg det virker fint. Mine var i hvert fald væsentligt mindre plaget, bare efter Helosanen kom på! (y)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider