Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Giftige planter
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 13:06
Hey der..

Jeg har givet mig selv den opgave at lave et opslag om giftige planter til at sætte op ved marken, min hest og hans mor står jo ved en campingplads så de har mange søde og velmende gæster, som desværre ikke alle tænker på om det de giver dem er giftigt.
Hvilke planter vil i mene er vigtigs at få med, på listen over giftige?

Jeg tænkte først på taks, men så vidt jeg har set er der ikke det på pladsen nogensteder, men haveafklip generelt har jeg tænkt mig skulle på.

Hvor slæmt er maskin afklippet græs egentligt? for jeg har altid fået afvide at heste ikke må få det(pga. kolik), men nu har der stået heste dernede i fem år og jeg har gentagende gange fanget folk i at give dem det, uden at der er sket noget ved det, er det bare en myte?

Min plan er at finde billeder af planterne, og de giftige vil jeg give et stort rødt minus og de gode ting vil jeg give et grønt flueben, burde det ikke være forståligt for både udenlandske og børn?

I må også gerne komme med alternative gode planter til dem, til min positive side:)

Håber i vil hjælpe :)

Søs
0
0
Svar på denne tråd

Brandbærer...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 16:12

Brandbærer er i hvert fald giftige...

1000 heste blev forgiftet af dem i England sidste år, har jeg læst... Det er dælme mange !!!

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 16:59

Tjua er også giftig for heste. Men er det nemmeste ikke at skrive at folk slet ikke må fodre dem?

Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ska der være en overskrift man ikke læser?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 00:09
Dorte>> Jo det ville være næmmere bare at skrive de ikke må fodres, men det bestemmer jeg ikke om de må.. så må gøre det på den besværlige måde;)
0
0
Svar på denne tråd

Giftige planter
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 00:19

Følgende er giftige for heste/ponyer:

Anamone

Brandbæger

Buskbom

Bulmeurt

Egeblade & agern

Galnebær

Guldregn

Julerose

Kaprifolie

Liguster

Liljekonval

Lupin

Natskygge

Oleander

Padderokke

Prikket perikum

Ranukel

Rhodedendron

Skarntyde

Svaleurt

Taks

Tjuaq

Ørnebregne

Ovenstående er kun nogle af de planter, der vokser frit i Danmark, som er gifte for heste/ponyer.

Gør dog som Thors Søs skriver - sæt et skilt op med teksten fodring forbudt.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 1 "tragedie" - øh, rettelse trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer

Lovforslag / hestehold: www.dyrenes-beskyttels...hest

0
0
Svar på denne tråd

kjdhskjdf
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 07:29

Jeg kan godt se problemet. Der vil være en del som fodre hestene alligevel, hvis man skriver fodring forbudt.

Men der findes MANGE giftige planter. Kunn du eks. lave billede af græs, skrive det på 2-5 forsk. sprog under og lave et billede af en mælkebøtte med samme 5 sprog under. Derudover kunne du jo sætte gulerod og æble på - ting hestene gerne må få.

Det tror jeg langt de fleste vil accepterer. Du skulle måske som du selv er inde på lave et skilt med ingen maskin afklippet græs.

Jeg tror der er flere som vil synes der kommer for mange dårlige ting på skiltet hvis du laver det med giftige planter.

Lav det med det de må få at æde :D Så bliver alle feriebørnene glade..

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

0
0
Svar på denne tråd

giftige planter
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 08:08

Her kan du finde en god side med giftige planter og træer.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 09:25

nok også bare sat et skilt med fodring forbudt!

Jeg hader når folk tror at de bare kan putte alt i hovedet på fremmede heste(nu er min pony også specielt god til at begynde at tigge).

Man kan altså godt klappe en hest uden at give den godbidder...

Jeg havde på et tidspunkt mine heste et sted hvor folk bare kravlede ind på folden og klappede og gav hestene godbidder...Behøver jeg at sige at jeg blev stik hamrende sur...Det var altså ikke kun en håndfuld græs eller et æble de fik!Havregryn, hele rugbrødder, sukkerknalder, slik osv fik de... Pænt belastende når man har 2 overvægtige ponyer hvoraf den ene har været forfangen..

Men hvis du vil lave et skilt så synes jeg også at du skal skrive at hestene kun må fodres med græs og skriv ingen giftige planter!

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider