|
|
| Solcreme ?? |
|
|
Heej . Min pony går på døgngræs , og der hvor han er lyserød på mulen , bliver han helt rød , plejer at putte solcreme faktor 30 på . Men det hjælper ikk rigtig i år . Nogle der kender noget meget effektivt ?? Kram Karina .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan evt |
|
|
sy en skygge på grimen, ligesom hos de baby/børne caps med en skygge omme i nakken.. Det har en fra stalden lige gjort, og synes simpelthen det er en genialt ide.. Ikke en jeg kan tage kredit for, men måske du kan bruge tricket..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zinksalve |
|
|
bruger jeg til min hyp. Hans mule bobler nærmest op om sommeren, lige meget hvor høj en faktor og hvor meget solcreme jeg smører på, men zinksalven har hjulpet betydeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Karina... |
|
|
Der er en anden tråd om emnet, vist også i dette forum, hvor en skriver at det kan skyldes giftige planter på folden! Mvh. RK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du bliver |
|
|
nødt til at tage det alvorligt, det kan ende med hypersensibilitet Er det først begyndt, kan det udvikle sig ganske ubehageligt og blive så slemt, at han ikke kan være ude om dagen. Købe en solmaske, det virker, ved jeg af erfaring . Få den på så hurtigt så muligt, så kan du måske nå at redde den. Den kan købes for ca. 180,-  Held og lykke med det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Hej Det hedder ikke Hypersensibilitet - men FOTOsensibilitet. Og den solmaske til 180 kr. hjælper ikke nok til en hest med fotosensibilitet. Så skal du købe den fra Equilibrum som er solbeskyttende og koster 399,95,- Mvh. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solcreme |
|
|
Min dyrlæge anbefaler solcremen P20 fra Matas - den er godtnok dyr, men det ser ud til at virke, den er oliebaseret med kemisk solfilter,der trænger ind i huden, skal kun påsmøres en gang i døgnet.
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Solcreme |
|
|
De hest jeg passer lider også af solforbrændinger om sommeren. Det eneste der kan tage det er solcreme med faktor 50+, og så er det sådan noget til børn, uden parfume. (Mærket lige nu er Garnier(staves??)) Og det er i hvert fald MEGET effektivt.
Cathrine vs. Zeppelin Arabere ER det bedste!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger en |
|
|
Minirisk med faktor 20. Den er effektiv for mig, og holder næsten 24timer. Desuden er den uden parfume  Michelle
Pixie- elsket og savnet <3
Læderridestøvler købes: Str. 40-41 hølde omkring 45 og læg 42. Max 1000kr Skriv over HN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Solcreme |
| Forfatter:  |
Sys |
| Dato:  |
10-06-2006 19:49 |
|
Bruger også børnesolcreme med meget høj faktor OG som er vandresistent. Ellers forsvinder den første gang de stikker mulen ned i vandkarret!! Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solcreme + zinksalve |
|
|
Min lider også voldsomt under solskoldning... Jeg smører ham med zinksalve inden jeg rider, det lindrer og heler. Når jeg så har redet får han er ordentligt lag solcreme. Bruger lige nu den fra matas til børn. faktor 30, fysisk + kemisk filter, vand-afvisende og parfumefri. Vil idag prøve at sy en klud på næsestykket i grimen, så det hænger ned og dækker næsen... Tvivler på at det får lov til at blive siddende, men det er forsøget værd. Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billigt og nemt |
|
|
Jeg har syet en næse-beskyttelse af disse her billige farvede altmuligekludde, som man bruger til rengøring. Den fungere fint og når den er slidt, så kan den bare smides ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med hvide koder |
Lilar |
11-06-2006 16:10 |
|
Min hest har hvide koder i bag, og jeg er lidt bange for om han evt skulle blive solskoldet der. Hvad gør i andre med jeres heste der har hvide koder?? Smører i noget på for at forhindre det?? Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Nu med hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/LindaVL/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Vedr. hvide ben Min hest som desværre lider af Fotosensibilitet går med nogen specielle gamacher som er beregnet til at heste må gå med dem 12 timer om dagen og de er solreflekterende. Men de koster desværre også 800 kr. pr. par. Men bare det virker. Mvh. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lyserøde muler om sommeren |
*Stina&Perfekte Perfi* |
12-06-2006 08:56 |
|
Ja, jeg ejer også en pony med lyserød mule og sidste år døjede vi meget med en rød og øm mule Sidste år forsøgte jeg mig med solcreme, men det resulterede i at Perfi kløede sin mule hver gnag der var lejlighed til det og dermed fik sår på mulen. Hvis hesten får grimme sår på mulen skal man for en sikkerheds skyld nok gå folden igennem for giftige planter som kan give fotosensibilitet Min hest fik en ordentlig omgang sidste sommer da hun havde spist giftige planter på folden. Vild pastinak er mange steder og den gør dem fotosensible og kan i store mængder også give leverskade. Perfi æder gladeligt og vores folde er fyldt med dem, så vi har spærret af for noget af folden. Ligeledes er engbrandbæger også meget giftig og kan give leverskader og fotosensibilitet  Denne sommer opgav jeg ideen med solcreme og har syet noget gammelt blondegardin på grimen Jeg har lagt det i 3 lag og syet det sammen. Det fungerer rigtig godt og skærmer af for ALT sol  Hun får grimen med klud på om morgen ved 7-tiden, men går uden om natten.
Welsh Cob. Sec. D Det bedste ride- og køredyr i verden Vil du se et pragteksemplar??? Kig på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solskærms-syning |
|
|
Jeg har taget ½ karklud af de gammeldags og syet rundt om næsebåndet på grimen. Mine første modeller var han slet ikke tilfreds med, så jeg har nu videreudviklet designet - der bliver lavet et stort læg midt på næseryggen for at få kluden til at 'stå' lidt ud fra næsen, og så bøjer jeg de nedre hjørner op, så kluden ikke ryger så meget i næseborene. Kønt er det ikke, men det virker! Kluden bliver hurtigt lidt ulækker - men så skyller jeg den op i en spand og hænger den og grimen til tørre mens vi rider - så kan den lidt igen. Det er vigtigt, at grimen sidder lige på hesten - ellers virker solskærmen kun halvt. Jeg har også læst om nogle, der syr i tyl, fordi det jo af sig selv står lidt stift udad. MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mht. til faktoren |
|
|
på solcrme, er det spild af pen´ge at købe noget over faktor 15 - da det alligevel ikke har større virkning end faktor 15 (så jeg i tv den anden dag) Og min hest er nu osse en af de med giga lyserød mule hele sommeren...
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GODKENDT TIL HESTE |
Dybdahl |
12-06-2006 11:11 |
|
Hej Hvorfor ikke bruge noget som er udviklet til heste (og godkendt til heste) som er vandfast og holder et døgn ? SunBlock er godkendt til heste og virker som navnet siger som en sun BLOCK. Det fåes hos rideustyrsbutikker og hos nogle dyrlæger. Se www.equidan.dk for nærmeste forhandler PRIS 129,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
|
|
heste alligevel har samme hud PH værdi som mennesker. Virker det til mennesker og er vandfast mv. og man finder det egnet til en selv bør det vel osse være ok at bruge til sin hest. Men derfor sys jeg stadig det er godt du viser det.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sille77 |
Lilar |
12-06-2006 23:25 |
|
Det lyder smart med de der gamacher! Men min hest er kun 15 måneder og har aldrig haft gamcher på, og jeg bryder mig ikke om tanken om at han skal gå med dem hele dagen... Jeg må prøve med noget solcreme og så se om det ikke virker. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Nu med hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/LindaVL/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|