Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flåt bid
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 07:15

Hej

Er der nogle der ved præcist hvad vi skal gøre når hesten har fået en flåt på sig. Jeg tager den af med en flåt tang, og de fleste gange er der intet andet at se. Men denne gang er der en klar afgrænset hævelse / irritation omkring stedet hvor flåten har bidt.

Hjælp søges !

0
0
Svar på denne tråd

shgfdgfjhsdgf
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 15:01

Vores heste har indimelle en flåt, det er for os heller ikke noget der betyder noget som regel, men den ene af vores heste reagerede engang som du beskriver.

Dyrlægen kom ud og så det, mener han fik en sprøjte og så skulle han have antibiotika nogle dage.

Stald Skærlund

Her får alle særbehandling!

www.123hjemmeside.dk/s...lunddesign

0
0
Svar på denne tråd

dyrelæge
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 22:57
du skal nok have dyrelæge da den kan være alærgisk..
0
0
Svar på denne tråd

wkwkwk
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 23:58

Det lyder, som dengang jeg selv fik en borreliainfektion af sådan et krapyl. Det var også sådan en hævelse - rød i mit tilfælde, men det kan man jo ikke se på en hest.

Jeg ville i hvert fald ringe til dyrlægen og høre, hvad han siger til det. Jeg fik antibiotika og så forsvandt hævelsen.

Kursus med Maj-Britt Carter i Lynge

1. og 2. juli

Ring på 2163 0964

0
0
Svar på denne tråd

små dumme dyr
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 23:03

Jeg ved ikke om du læser eqvipase ( ved ikke om det staves regtigt) det heste blad, men der har stået noget om borelia i det man kan låne det på biblioteket, men få din hest undersøgt af en heste dyrlæge som de andre også har skrevet.

Jeg har selv hart en hund som blev smittet med borelia og det blev opdaget for sent, så hun havde nogle kroniske lidelser der efter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar fra dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 13:56

Hej,

Jeg ringede til dyrlægen samme dag, og fandt ud af, at når hesten hæver omkr flåt biddet, er det meget vigtigt at den bliver behandlet. Den har fået indsprøjtet antibiotika i 2 dage, og skal efterfølgende behandles med pulver i foderet i 5 dage. Så ja, det er virkelig noget man skal tage alvorligt. Han fortalte at hver 5 flåt har borelia, og det kan gøre hesten ubrugelig, med gigt og stive led...

Så pas på derude...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider