Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sko på 2 års hoppe.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 23:39

Ja jeg må tilstå jeg undre mig lidt.

Jeg har her til aften ringet på en 2 års oldenborg hoppe.

Vi sidder og snakker frem og tilbage og konen fortæller så at den har forsko på fordi den står og skraber og smeden har givet den forsko på???

Jeg må tilstå at så skraber den meget, for jeg har aldrig hørt eller oplevet at en smed putter sko på en 2 års hoppe, med mindre den bliver brugt til kørsel eks.

Jeg spørger så om den har haft problemer med hovene, altså vokseværk, om den har benstillings fejl. Men intet af det har den har haft siger konen. "Nå", tænker jeg.

Jeg ved ikke med Jer, men hvad er jeres tanker når I høre den forklaring? Jeg har tænkt mig at ringe til min smed i morgen for at høre hans mening, er spændt på hvad hans udlæg bliver.

Skal lige siges at vi er på jagt efter en hest mere.

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig til alder. Først har jeg gået tænkt på en ældre hoppe, som eks. har været i avl, men godt kan rides på og er sund og rask og ikke været forfangen osv.

Og så tænker jeg på at det kunne da også være rart med en 2 års med papirer, som skal tilrides næste osv.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"
Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

en 2 års
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 06:41

der allerede har så dårlig en vane med at skrabe sine hove og som derfor må gå med forsko, ja den ville jeg holde mig langt væk fra.

IMC
18 TM DRESSURSADEL SÆLGES
kun 3500 kr.
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

min fik det også
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 09:33

Ja, min oldebolle er nu 8 år og fik af selv samme grund ( skraben med forben) sko på som 2-års. Jeg har ingen problemer med den overhovedet den dag idag.

Jeg er glad for min beslutning dengang, da jeg er overbevist om, at hvis hun havde fortsat at skrabe uden sko, ja så var der nok kommet problemer. Hendes skraberi er reduceret til næsten ingenting og kun ifm. MAD!

0
0
Svar på denne tråd

Den ene
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 10:11

af mine hopper, skrabede også hendes hove skæve ved tidl. ejer. Men det er helt stoppet, efter hun kom hjem til mig - Medmindre hun har stået meget længe og blevet flettet op f.eks.

Så - det kan jo være, at skraberiet ophører, når hun kommer i nye omgivelser med en ny ejer, der ikke forkæler så meget

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Undrer mig også...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 14:42

- for hvorfor ikke bare lægge en gummimåtte i boksen?

Jannie

www.nokke.dk
[ webdesign og grafisk arbejde ]

Min hest har selvfølgelig sit eget website

www.cherocco.nokke.dk

DEJLIG UNG HUND SØGER NYT HJEM - KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 19:47

glemt at skrive at hoppen går på græs...

Derfor syntes jeg det er underligt.

Jeg har kontaktet det smedefirma som jeg plejer at bruge og de mener også det er noget underligt noget at smide sko på en 2 års som går på fold hver dag.

Men som han sagde, der er måske ikke nok græs...

Ja, hvad ved jeg.

Jeg håber jeg finder en sød og ærlig hest som ellers er sund og rask. Og så selvfølgelig en oldenborger.

Mvh. Lotte

Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

Rødder..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 09:59

Mon ikke der er meget knebent med græs så hun går og skraber efter rødder?

LaraPintas hove bliver skrabt skæve i det tidlige forår hvor rødderne er interessante, men hvor græsset stadig ikke er kommet ordentligt op.

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mia
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 12:33

Ja det var også min tanke, eller det vil sige jeg havde jo frygtet en eller anden benstillings fejl.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider