|
|
| Bule på benet - hvad er nu det?? |
|
|
Mickey har fået en underlig bule på venstre forben på indvendig side lidt under knæet. Den er en par cm. lang og er helt hård som en knogle, men han har ikke sådan en på det andet forben. Han er hverken øm eller noget som helst. Jeg synes, det er meget mystisk. Hvad kan det dog være? Overvejer selvfølgelig at ringe til min dyrlæge... I dag tog jeg et billede af det, men kan ikke få lov at lægge billedet på min præsentation, da det er .bmp Så hvis nogen kan få lavet det til .jpg for mig, sender jeg det gerne pr. mail, så jeg kan indsætte det her...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror bare.. |
|
|
det er et ganske normalt overben, det er ufarligt.. Hvis hesten ikke er øm på nogen måde, så ville jeg bare få dyrlægen til at se på en anden god gang han kommer forbi 
Krone og bølge - En selvfølge Springstøvler sælges Frieserhopper på 3,4 og 11 år sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. Bule |
|
|
Det har min pony også, det betyder absolut intet. det er noget den kan have fået af et spark på folden, eller en gammel skade, noget i den stil. du vil kunne mærke nu at den er meget spids. når bulen har været der i længere tid vil den blive mere rund. Det er normalt at nogle heste kan få det.
mvh. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej.. |
|
|
Jeg tror din hest har fået et overben. Tit er det ikke andet end en kosmetisk fejl. Læser ind i mellem herinde at man kan få noget ved dyrlæge, som med lidt held kan få gjort "problemet" mindre. Mener det hedder "løgsuppe"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mail... |
| Forfatter:  |
Helene |
| Dato:  |
04-06-2006 21:08 |
|
Du kan bare sende billedet til mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
Helene: Jeg har mailet billedet til dig  Til jer andre: Tak for jeres svar. Jeg har godt nok hørt det der overben før i andre sammenhænge og gik ind på netdyredoktor for at læse lidt om det. Men der lyder det som om det godt kan være "farligt", så nu er jeg lidt forvirret... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overben |
pjemm |
05-06-2006 08:35 |
|
Hvis bulen ligger tæt på en sene kan den genere, men for det meste betyder det intet. Hvis ikke hesten er halt ville jeg ikke bruge et ekstra dyrlægebesøg på det men blot spørge næste gang jeg så en dyrlæge i anden sammenhæng. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold øje... |
|
|
Ja som de andre skriver betyder det højst sandsynligt ikke noget, hvis hesten ikke er halt. Men hold øje med, at det ikke bliver større, så skal du nemlig have noget fra dyrlægen til at stoppe "væksten".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lille bule |
pjemm |
05-06-2006 10:54 |
|
Set herfra er det et lillebitte overben - men det er ikke til at se om den sidder et dumt sted. Charlie har en magen til, helt uden komplikationer. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak allesammen |
|
|
Tak skal I have allesammen. Og Helene, tak for hjælpen med billedet. Jeg tror, jeg vil benytte mig af, at der kommer dyrlæge til en anden hest i stalden i morgen... Så kan han jo lige se, om det sidder et dumt sted eller noget... Håber jeg ikke det gør!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overben. |
|
|
smør det med gåsefedt indtil huden begynder at krakkeler (staves?) det er ca 14 dage, og hold så en pase til huden ser fin ud igen. og begynd så at smør lidt igen. så forsvinder det uden. det gør vi på stutteri ask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Opfølgning |
|
|
Der var en dyrlæge i stalden i dag (til en anden hest), men en af de andre piger fik ham lige til at se på Mickeys ben. Han sagde stort set det samme som jer Jeg spurgte i øvrigt også min træner i dag, inden vi skulle springe - altså bare lige for at være på den sikre side, at det måske kunne være uhensigtsmæssigt at springe. Men han sagde også, at det ikke skulle have nogen betydning. Pyyyh, for jeg har da spekuleret lidt... Nå, men det der gåsefedt vil jeg stadig gerne vide om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| min hest har... |
|
|
min hest har 3 overben på 3 af hans ben... de var der da jeg købte ham, og man kan desværre godt se 2 af dem riimelig tydeligt... Men min har også været UTROLIG uheldig som lille.. Han har faktisk også en bule på bugen fordi hans mor kom til at træde på ham som lille og derved brækkede et riben (avs avs) Men dyrlægen tjekkede det og intet forhindrer min konkurrence ridning. Der sker det (med benene oftest) at der blot dannes arvæv som du er hårtd som knogler... Det danner denne lille bule. Intet at bekymre der 
- Scirrocco Ashk
Ejer af en broget skønling 
FJORDHESTEN - kan stadig og vil altid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|