Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommergræs...FRYSER
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 16:21

Hej.

Min hest står på sommergræs om dagen og inde om natten, men nu står jeg snart i et stort dilemma. De andre heste i stalden bliver lukket på døgngræs fra fredag d. 2 juni, men det kan min hest ikke klare med det vejr vi har nu

Hun er en araber hoppe med meget fin pels som står med dækken om vinteren og er nu blevet vænnet til at gå ude om dagen uden dækken. Men hun kan ikke klare temperaturer under 10 grader samt regn. Sidste sommer stod hun et sted hvor hestene kom ind om natten hvis temperaturen blev for lav eller det regnede. Det er desværre ikke muligt der hvor hun står nu. Hvad skal jeg gøre for hun kan ikke står alene i stalden om natten???

Skal jeg give hende et regndækken på som jeg så kan tage af i de varme dagstimer når jeg alligevel er der for at passe hende så hun lige kan få lov til at rulle sig lidt??? Jeg kan ikke rigtig se nogen anden løsning.

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 16:25

Hvis hesten fryser, så er du jo nødt til at give den dækken på og sørger for at den ikke bliver syg, men jeg synes nu den bedste løsning ville være at give den dækken på om natten og så tage det af om dagen. Er der ikke nogen i stalden som kan tage det af og på for dig?

Det er ikke optimalt at den skal i stald, både pga den så ikke lærer at blive hærdet og dernæst fordi det ikke er godt for den, at den står alene.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 16:49
Mange tak for dit svar. Jeg ville godt selv kunne give hende dækken på hver aften, men der er desværre ikke nogen i stalden om morgenen til at tage det af hende, da det er et lille privat sted.
0
0
Svar på denne tråd

hmm... jeg giver...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 16:55

Jeg giver også mine heste regndækken på hvis de fryser... Og især hvis det bare står ned med regn som det tit har gjort i disse uger.

MVH Henriette.

Oldenborger er en Dejlig og køn hest.

0
0
Svar på denne tråd

rengdækken
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 19:47
jeg har i de sidste par uger givet vores dækken på de dage det stod ned i stænger.
jeg vil foreslå dig at tjekke vejrudsigten løbende.
lover de skidt vejr giver du hesten dækken på om aftenen, lover de fint så lad være.
feks vejr hvor det regner et par timer og det så er længere ophold fungerer fint uden dækken for vores men 4 timer ud i et med regn var lige vildt nok.
men tror snart mine kan klare sig helt uden igen, men det har fungeret upåklageligt :)

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her (hjemmesiden er opdateret med nye billeder)
0
0
Svar på denne tråd

Regn-maj...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 20:09

Hej "S".

.

Kigger de ikke til hestene om morgenen før de tager på arbejde ...mon ikke du kan få dem til at pille dækkenet af dér...det tager da ikke mange sekunder.

.

Flere i vores stald går også med regndækkener igen-igen...2 kan ikke holde varmen, og 2 andre har fået lidt snue nu...det er virkelig et sørgeligt maj-vejr...minder alt for meget om efterår...

Opstaldning af private heste tilbydes !

Stor skov - ridebane - box - fuld sommergræs

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker på
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 22:18

at den fryser?

Har de ikke læ på folden? For så kan de normalt godt holde varmen - så koldt er det jo heller ikke. I nat var det 9-10 grader...

I nat bliver det lidt koldere, men der bliver det vist ikke regnvejr (y)

Hvis hestene er ved godt huld, kan de normalt sagtens holde varmen ude nu. Men hvis du giver den et tyndt regndækken på, kan den nu sagtens gå med det om dagen, når det ikke varmere (y)

Men et overgangsdækken bliver for varmt, hvis solen skinner. Det er værre, end hvis den fryser 8-)

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Min også...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 22:34

Min den gamle på 18 er blevet ret kuldskær med alderen, og hun kan altså heller ikke holde varmen bare ved en smule regn

Hun har gået uden dækken hele vinteren i løsdrift, men nu hvor hun har sommerpels, ryster hun af kulde så snart hun bliver våd. Løsningen er et regndækken

Jeg tjekker vejrudsigterne ofte, og tager dækkenet af hende hvis det bliver sol eller få byger. Bliver det heldagsregn får hun dækkenet på.

Husk at glemme bagateller

Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det

Husk at leve, mens du gør det

Citat: Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

TP meget svingende...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 22:38
Temperaturen er nu meget svingende rundt omkring i landet i disse uger...hos os har nat-TP f.eks. ligget på sølle 4-5 grader i lang tid...og med al dén blæst og regn skal der ikke meget til før en sart hest fryser...om den så har læ eller ej.

Opstaldning af private heste tilbydes !

Stor skov - ridebane - box - fuld sommergræs

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider