Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hoster græsklumper op!!!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 13:02

Hej alle

Min hest har en tør hoste, hvor han hoster små græs/høklumper op. Jeg har prøvet at lægge høet i blød i 6 timer inden han får det og han får hvidløg hver dag. Han går på en fold med begrænset græs, kan hosten stamme derfra? ville der så ikke komme jord med op??

Håber nogen har erfaringer til at give gode råd. Jeg kan næsten ikek nænne at ride på ham, når han hoster...

0
0
Svar på denne tråd

Skynd dig
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 01:49

at ringe til dyrlægen!

Den kan have noget spiserørsforstoppelse :-(

Heste kan ikke kaste op, så hvis der kommer 'mad' op, er den gal (n)

Drikker den nok vand til høet?

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

Ikke ride
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 08:41
Du må ikke ride på ham, mens han hoster. Jo i skridt medmindre han da hoster helt vildt. Grunden til, at der kommer græs/hø ud, når han hoster, behøver ikke nødvendigvis være, fordi han hoster det op fra halsen. Det kan være noget, der sidder i "kinderne"/tænderne. Måske trænger han til at få ordnet tænder? Men få dyrlægen ud til at finde ud af, hvorfor han hoster (halsbetændelseeinfekt...lenallergi el .andet), så det ikke bliver kronisk, og få ham evt til at kigge efter, om tænderne trænger til en tur. Ikke at tandspidser får ham til at hoste, men som sagt kan de være forklaringen på, at der kommer græs og høstumper med ud, når han hoster.
0
0
Svar på denne tråd

takker for svarene
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 10:04
Tak for jeres svar. Jeg vil få fat i dyrlægen igen, han har 1 gang hørt hosten, men mente ikke det var noget slemt!!! Hans tænder og kæber er undersøgt for nyligt-hvor man ikke fandt anledning til tandrensning eller andet.

Hoster græs/hø op!!!!
0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen kom endelig...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 11:15

Hejsa igen

Nu har dyrlægen undersøgt min hest- og han havde bronkitis... godt han kom. Han gav den medicin og hormon og nu håber jeg det går fremad...

God dag til alle.

Hoster græs/hø op!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider