Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

overgangs dækken.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 12:28

HEJSA

ja nu ved jeg godt der står en lang sommer for døren,og hestene har fået deres dækkner af.

min hest vil jeg gerne have skal gå med dækken til vinter,men hvornår skal man lægge overgangs dækken på den.?? så man undgår hun får en meget lang vinter pels.??

HILSEN LOUISE

0
0
Svar på denne tråd

pelssætning
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 12:39

For det meste er man nødt til at lægge dækken på meget tidligt, hvis man vil undgå, at hesten sætter vinterpels. Et regndækken i slutningen af august og så skrue op til overgangsdækken senere. Hvis du skal holde den pelsfri, skal den ind om natten og ikke ud i regnvejr/blæsevejr, og du skal i det hele taget pakke den lidt mere ind i vat. Jeg kender personligt ingen heste, som lever det jeg vil kalde et godt hesteliv, som ikke sætter pels. At lægge dækken på så tidligt, synes jeg faktisk er synd, da det stadig er varmt i slutningen af august, men hesten begynder fældningen der.

Jeg synes istedet, at du skulle få din hest klippet, når den er færdig med at sætte vinterpels, det ville hesten have meget bedre af, og du slipper for den trælse vinterpels...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er tilhænger af:
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 10:06

at sætte regndækken på når man synes at nu er det ved at være koldere,og det er begyndt at regne mere.. Efter måske 14 dage så skifte til overgangsdækken, så måske efter en månedstid så skifte til et dækken med måske 300g fyld, og har det ikke holdt pelsen nede så syens jeg også at du skal klippe den, og så ligget et dækken på med 400-500g fyld.. Men synes generelt at det er en vurderingsag fra år til år..

Personligt ville jeg ikke lægge et dækken på tidligt for at holde pelsen nede, men ligge det på når vejret ændre sig til det.. Det har altså virket for min den gamle hest hvert år..

Klipning er en løsning sidst på efteråret, hvis ens hest sætter for meget pels.. Det er jo også forskelligt hvornår ens hest skifter fra eller til vinterpels..

Med venlig hilsen

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

jdflhlktgmh
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 19:10

HEJSA

tak for svarene kan man ikke barer starte med et overgangs dækken,da jeg så skal købe regndækken,overgangs dækken og vinter dækken.

så syndes jeg da det er nemmerer, at starte med et overgangs dækken.

HILSEN LOUISE

0
0
Svar på denne tråd

overgangsdækken
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 12:37

Hej Louise!

Når din hest er ved at skifte sin sommerpels ud med vinterpels. Dvs. lige så snart at den begynder at fælde efter sommeren, lægger du overgangsdækken på den.

Håber at det hjalp.

Venlig hilsen Mette.

0
0
Svar på denne tråd

dækken..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 17:23

jeg plejer at ligge overgangs på i oktober/november alt afhængig af vejret.. men jeg har så heller ikke noget imod at hun får en lille vinterpels hvilket ikke kan undgås når man venter så lang tid...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider