Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner eller ej?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 20:20

Jeg har nu været Fjordhest-ejer i 7 dage nu, og hver dag har der været 2 store trillebørlæs af udmugning i hans boks. OK hans boks er stor og han har ikke stået i en boks i mange mange år, og han er kun 8 år.

De andre to ponyer vi har med lige så store bokse - omsætter altså ikke for så meget. Så derfor tænker jeg lidt på at han skal være en spåne-boks-beboer.

Er det værre, mht. udmugningen - den daglige pølsetur bliver han ikke snydt for, men kan der være lige så meget?

Er spåner på samme prisniveau som halm i indkøb?

Alle ponyerne er på fold dagligt fra kl. 0800 til 18-19.00, både på stald og fold har og får de tilbudt Frøgræs, halm og wrap + fodermåltiderne. Så det kan vel ikke være af sult at han omsætter hele boksen?

PS - jeg kan se han nyder bokslivet - tager ham hver aften i at ligge og rigtig flade ud i boksen - allerede første aften her

Fortsat god aften, håber at få nogen minusser og plusser ved boks-lags-konverteringen.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

Be Aware

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er klart
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 12:12

fan af alt andet end halm har haft heste både på spåner, hamp og nu snart på spagnum... det er lidt dyrere i indkøb, men arbejdet bliver meget nemmere og du muger mindre med ud... og så giver det bedre staldluft med mindre støv om mindre aminiak..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 16:31
jeg ville helt klart vælge spåner, det er godt nok lidt dyre, men i længden kan det bedre betale sig, da spånerne absorbere bedre end halmen og derfor giver en meget bedre lugt, samt udmugningen bliver meget lettere som Signe også skriver

se hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/grahn-kongstad

NYT* connemarahingst*NYT

0
0
Svar på denne tråd

BRUG HALM
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 17:42

synes ikke at du skal bruge spåner!!..det er dyrt og hesten skal også have noget at nippe til...man kan selfølgelig give den et hønet men mange gange er årsagen til at de efterlader så mange ekskrementer er at de er tryggere der end andre steder..så med tiden skal det nok ordne sig..mange heste som jeg kender og deler stald med efterlod også meget men nu laver de det nå vi rider tur eller på folden!!..hvis hesten ku vælge ville den tage halmen!!..

THURØ RIDEKLUB HVIS DIN HEST KU VÆLGE!!

0
0
Svar på denne tråd

Freja..
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 18:23

Nu får mine hest så meget hø at de ikke behøver halm for at have noget at nippe til... og er ikke så sikker på at hesten ville vælge halmen.. min ville i hvert fald ikke, da han har astma og ikke kan tåle alt det støv og svampe spore der er i halm..

Jeg ville aldrig igen stille min hest på halm, da det giver mere støv, svampespore og amoniak i stalden og det er ikke sundt for hestenes luftveje..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 18:54

Min nordbagge, sviner voldsomt meget, ligemeget om hun er i halm eller spåner.. Dog valgte jeg spåner for mindre mødding, da jeg har dem privat hjemme, og svære ved komme af med skidtet :)

Det er del dyre ha ham på spåner..

Søger låne hest/pony, til hygge selvskab, muligvis let ridning til min oldenborg Hoppe!

Græsning tilbydes!

Jesper + Louise

Oldenborg er en Dejlig hest!

0
0
Svar på denne tråd

Et lille ?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 18:56

Jeg overvejer at lægge spåner ind til min hyp når hun kommer på stald igen. hvor mange pakker skal jeg regne med til at starte ud på? Og skal hun have halm ovenpå (bare lidt?)

Hilsen
Michelle Juul Hansen
&
Bolette Ladager
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 22:24
Jeg plejer starte op med 2- 3 hele pakker.. Så har en god tyg madras at sove på, så behøver hun ikke halm, halm og spåner går ikke godt sammen.. Så spilder du en masse spåner

Søger låne hest/pony, til hygge selvskab, muligvis let ridning til min oldenborg Hoppe!

Græsning tilbydes!

Jesper + Louise

Oldenborg er en Dejlig hest!

0
0
Svar på denne tråd

Okay tak.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 06:29
Tak for svaret.

Hilsen
Michelle Juul Hansen
&
Bolette Ladager
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider