Min to års plag er lige kommet på sommergræs sammen med nogle helt fremmede heste (2 andre) og de hygger sig rigtig godt sammen.
Der hvor hun kom fra, var de stadig på stald om natten, og hun gik sammen med 3 andre ungheste. De andre havde sådan lidt på skift haft en lille smule hoste.
Min havde vidst også hostet et par gange - men over længere tid - og umiddelbart kunne det lige så vel være fordi hun har været lidt forslugen og så har skullet lege med en af de andre.
Her i løbet af den sidste uge, efter hun er kommet på græs, har jeg så hørt hende hoste nok 4 gange (2x2 gange/dag), og i torsdags da vi var ude at gå en tur, kom der en enkelt stor snotklat i næsen på hende efter at hun fnøs - Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, om den egentlig var gul, eller om det er mig, der er blevet lidt hysterisk. Men der var ikke noget løb!
Var sent ude ved hende i går aftes, og der bemærkede jeg ikke noget. Så var jeg derude her sidst på eftermiddagen, og der var næseborene nærmest smurt ind i næsten størknet snot, som jeg synes antog en lys grøn farve.
Men tænker så også, det kan vel også være skidt, græs og mælkebøtter, når de går og roder ned i græsset. Hun kan nemlig godt lide at gå og køre mulen hen ad jorden eller asfalt for den sags skyld!
Inden vi gik en tur, tørrede jeg lige næsen godt og grundigt, så den var ren. Da vi begyndte at gå, begyndte næsen at løbe på hende - men nærmest vand - helt klart - så det bekymrer mig ikke. Men der kom lige en stribe hvidt, som jeg jo så straks lurer på om det nu er lysegult...
... og så synes jeg måske hun er en anelse hævet i begge sider bag kæben - Men omvendt, så er hestene ofte det, når de kommer på andet/nyt græs, hvor de ikke har gået før.
Hun er frisk nok - ser ikke ud til at fejle noget som helst - og ædelysten fejler heller intet.
Måske det bare er en overbekymret "mor"??
Hun er af egen avl og vi skulle gerne til Landsskuet sidst i juni! Men er hun syg, så er hun syg - og så må der også dyrlæge til.
Udtryksmæssig virker hun ikke syg! Meen...
Nå, er det bare mig der er bekymret eller skal jeg fluks tilkalde dyrlægen??
Nogen der ved, om der florerer noget kværke?? Tror lige jeg tager termometeret med i morgen, så kan jeg da lige tjekke temperaturen på hende der.