|
|
| Svamp i pelsen..HVAD HJÆLPER?! |
|
|
Min part har svamp i sin pels og hans ejer har sådan noget man sprayer på, men vi synes ikke at det hjælper og det er begyndt at blive værre. Så HJÆLP! Hvad kan vi gøre mod det?? Kender i nogle produkter i har haft erfaring med?? Håber at få svar hurtigst muligt, da det er ret så irriterende!
~Florant~ *Min trofaste ganger*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv f.eks. |
|
|
at skifte foder. Jeg ville prøve at give ham Hippolyts Naturmusli som har en udrensende efekt på hele kroppen. Og det kan være nok i sig selv at skifte foder. Men ellers har jeg ingen idere.
Mange knus fra Lene og Kikki  DV avlshoppe købes. Helst efter Heslegårds Camerlengo eller Andiamo. Part/passer søges til jordens dejligste fjordhest. www.alexander-mads.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svamp.. |
| Forfatter:  |
camilla p |
| Dato:  |
21-05-2006 18:56 |
|
fay havde en svampe infektion på et tidspunkt jeg vaskede hende i mediscrub og i virkon s. men ta en snak med din dyrlæge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svamp: |
|
|
Ligesom Camilla har jeg også haft brugt mediscrub og virkon s til svamp i min hests sadelleje. Sidste gang hun havde det, blev hun dog også barberet de steder svampen var, så der derved kom luft til det. Det kan også være en form for allergisk reaktion, så brug noget miljørigtigt vaskepulver, når du vasker hestens udstyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frakken??? |
donnika |
21-05-2006 19:57 |
|
har han haft "frakken" på når han er ude?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
donnika: Nej det har han ikke.
~Florant~ *Min trofaste ganger*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kunne jo være... |
donnika |
21-05-2006 23:24 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min charly |
|
|
havde osse så meget svamp den første vinter jeg havde ham, at han nærmest var skaldet inden jeg prøvede virkon s. Da jeg havde vasket ham en gang, hjalp det allerede så meget at han begyndte at få sin pels igen og anden gang var det næsten væk! det skal lige siges at jeg havde prøvet div. ting som dyrlægen havde givet mig og intet hjalp  mvh melanie
Ejer af Nøddebo´s Charly Brown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imaverol |
Joey |
25-05-2006 22:59 |
|
Brune havde også svamp i vinter og jeg betalte så dyrlægen 2000,- for at få at vide at han havde svamp (det er ikke godt at vide hvad de laver de otte år på landbrughøjskolen;-). Men altså jeg tog herefter sagen i egen hånd og vaskede i imaverol (stavet??) et par gange indtil det var næsten væk, og så brugte jeg noget skælshampoo fra blue horse som er super, super, super godt. Så nu er Brune svampefri. Håber det hjælper dig!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min pony |
|
|
Fik det også på et tidspunkt.. Dyrlægen gav hende et par sprøjter, hun skulle vaskes i en slags svovl-shampoo 1 gang i ugen, 3 uger i træk, hun skulle hver morgen og aften sprøjtes med Virkon S, og da det var om vinteren skulle hun ydermere helklippes, så man kunne komme helt ned i huden..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Medlem af DÅHM syd. Forsk. ting sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svamp.. |
|
|
Du skal bruge Imaverol. Der skal bruges 20ml Imaverol til 1L vand. Det kan fåes på apoteket mener jeg? Michelle
Pixie- elsket og savnet <3
Læderridestøvler købes: Str. 40-41 hølde omkring 45 og læg 42. Max 1000kr Skriv over HN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imaverol |
Natta |
26-05-2006 10:48 |
|
Jeg er nästen 100 på at Imaverol er receptpligtig behandling.. Eller tager jeg fejl??... ellers er Virkon S super syntes jeg...
M.v.h Nathali . At beundre sin egen glorie får man bare ondt i nakken af!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imaverol |
|
|
kan sagtens købes i håndkøb, dog har mindre apotheker det ikke hjemme, så ring evt rundt eller få dem til at tage en flaske hjem til dig. Hvis jeg husker korrekt gav jeg får et par år siden ca 200 kr for en flaske... Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Imaverol |
|
|
er det dyrlægen udleverer ved svampeangreb, hvis du ikke kan købe det i håndkøb så ring til doktor dyr så kan han indtelefonere en recept til dit lokale apotek. mvh Jeanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
Han bliver sprøjtet med Virkon S, men det hjælper ikke, og det har spredt sig meget! 
~Florant~ *Den sorte vallak*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i haft |
Bettina |
03-06-2006 20:41 |
|
dyrlægen ude? Ellers må I hellere få det, når det sådan spreder sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svamp.. |
|
|
Imaverol er godt, men ikke altid nok. Og husk at desinficere alle strigler, underlag, dækkener osv. Men det kan sagtens være at der skal en gang antibiotika til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan |
|
|
værer en god ide at vaske hesten med brun sæb før man bruger imerverol som fås i håndkøb, men ferner fedt laget med den brune sæbe så irmaverolen bedrer kan virke. jeg undgår helst den brune sæbe da pelsen bliver lidt mærkelig, men vi brugt det efter dyrlængens anbrfaling, da imaverolen i sig selv ikke var nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gode erfaringer med |
|
|
Har rigtigt gode erfaringer med at bruge ganske alm. atamon (du ved sådan noget man bruger når man sylter), det koster vel omkring 15 kr. for 250 ml. i ethvert supermarked og vupti når man har duppet det på de angrebne områder et par dage eller 3, så må svampen pænt give op
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svamp. |
|
|
Har et middel der virker! Har selv har haft samme problem, og har prøvet alt! Atamon, blue hors, biotex, special shampon, streptocillin, noget andet creme, aloe vera, virkon s, og intet virkede! Så kontaktede jeg en anden dyrlæge, og han forslog imovarerol, tror nok det staves sådan. Og det hjælper. Efter at have prøvet det andet i 8mdr, er det først nu, alt hans svamp er forsvundet. Han havde det på alle 4benn, mistede pelsen, fik sårskorper, og det var temmelig ulækkert, og nu er det næsten helt væk, efter at have vasket det tre gange i det. DU kan ringe til din dyrlæge og bede dem om at bestille det til apoteket, det koster 144. så det er ikke særlig slemt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|