Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket føl foder vil i anbefale`?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 14:47

hej..

hvilket føl foder vil i anbefale til mit miniature/shetlænder føl, der er 3 uger...

han er pt, i antibiotika behandling, pga diarre, så det må gerne være noget med mælesyre baktierie evt..

har været to steder første sted anbefalede de D&H foal creap pellets, eller fase I.

det andet sted sagde hun at jeg skulle give ham suregrow, men det er jeg ikke alt for vild med. da min hoppe ikke vil spise det, pga, den kemiske lugt.

jeg har fået af vide at foal creap pellets, og fase I er til varmblods heste, og derfor ikke villle være optimalt mht, risikoen for vækst forstyrrelser..

hva vil i anbefale mig???

det er ikke noget bestemt mærke det skal være der er frit slag..

Hilsen Jannie!

Nu med barbie hest... :-D

0
0
Svar på denne tråd

st.hippolyt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 20:30
Så ville jeg anbefalr st.hippolyt...deres fohlen gold er så lækkert et foder...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

st.hippolyt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 20:32
Så ville jeg anbefalr st.hippolyt...deres fohlen gold er så lækkert et foder...

0
0
Svar på denne tråd

hippolyt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 20:52

fohlen gold, er den lavet til varmblodsføl?

hvor lang tid kan jeg blive ved med at bruge den til ham?

mange tak for dit svar smukke-ped

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 21:32

fodre med Brogårdens foder, men få lagt en korrekt foderplan ved Tanja (www.foderplan.dk)..

Hippolyts følfoder ville jeg aldrig bruge, en føl skal ikke have så meget foder, den får jo mere end en varmblodshest i let træning..

Frieserhopper efter Tsjerk el. Brandus sælges..

Skriv for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Føl foder
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 22:30

Aldrig om jeg ville fodre med hippolyt.

For at et føl er dækket ind skal de have korn ved siden af,og hvorfor pokker fylde et føl med så meget stivelse,den ikke har brug for.

Jeg ville anbefale suregrow eller Fase I fra brogaarden.

Af suregrow skal de have meget lidt for at være dækket ind,og det må da være optimalt for sådan en lille størelse.

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Salvana
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 22:45

Hej min følbasse får salvanas F16 Følfodder. Det kan anvendes fra føllet er 7 dage. Føllet har hverken haft diarre ved brunst eller andre problemer med maven.

Hilsen

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

PAVO...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 10:48

har det der hedder Pavo-Veulenopfokkorrel.

kig på www.pavo-hestefoder.dk

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

PAVO TIL DIT FØL
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 10:58

Absolut PAVO til følle. Der er alt i dette foder. Man skal ikke give 117 andre sager ved siden af...Det er let at give og man ved at føllet får KUN det den har brug for...hverken mere eller mindre...og det er jo det der tæller på de små basser. Så der ikke kommer mus m m samt at man let kan styr væksten bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Ved Brogårdens..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 11:09

skal man nu heller ikke give 117 andre ting..

0
0
Svar på denne tråd

hvis det var
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 12:14

brogården / D&H..

hvilket foder ville i så vælge... han er jo meget lille, skal i tænke på, så han skal ikke vokse helt vildt...

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 12:17

ringe til Brogården og snakke med dem, de giver gerne gode råd og kan udregne foderplan til den lille..

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 12:46
... det er bare det at jeg gerne ville have det købt mandag eller tirsdag morgen...

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

Så spørg..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 13:03

der hvor du køber det, de har nok også noget erfaring..

0
0
Svar på denne tråd

suregrow og fase 1
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 13:54

JA Fase 1 eller suregrow er et kanon foder og jeg bruger ikke nær så meget foder som nogle ander jeg har prøvet. Nu er jeg sikker på han får ALT vá han skal bruge i suregrow og nr 2 hest får fase 2 som er super...jeg havde et trist føl i efteråret og nu er han bare et glad og legesyg FØL som trives...+ en masse hø/ensilage

0
0
Svar på denne tråd

brogåden
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 14:26

jeg ville aldrig give brogården til føl...

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 14:56

ikke???om jeg må...

0
0
Svar på denne tråd

smukke-ped...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 17:20

... som donnika vil jeg af nysgerrighed gerne spørge hvorfor du ikke ville vælge brogårdens til føl?

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

føl foder
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 17:40
jeg har MEGET dårlige erfaringer med brogården både til føl og voksne...jeg trode ikke den her tråd handlede om hvad man ikke ville anbefale...

0
0
Svar på denne tråd

smukke-ped..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 17:48

... den handler heller ikk om hva man ikk vil anbefale, men i og med at du fra råder mig at give den brogården så kunne jeg jo gost tænke mig og vide om der er nogen specifik grund dertil...

du anbefalede jo hippolyt, mens andre brogården, derfor syntes jeg det er rart at holde dem op mod hinanden..

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

brogården
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 18:00
i mit første indlæg skriver jeg hvad jeg vil vælge...det er jo hvad der bliver spurgt om,men når de andre skriver at det vil de ikke give,kan jeg vel også skrive at jeg ikke vil give brogården...

0
0
Svar på denne tråd

ja, lige præcis...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 18:14
... og det fik du dermed lov til, en begrundelse er bare antid god når man udtaler sig om ting! :-)

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

va kan vi lide ???
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 18:20

jo men man kan jo blive vée, jeg høre en del som ikke vil bruge hippolyt???osv...det er nok også et godt foder men jeg har ingen erfaring med dette "mærke" bla bla osv

0
0
Svar på denne tråd

mælkesyre.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 18:27
suregrow er et mild foder...jo det vil sige at min fjord er en smugle følsom i maven ...men hvor meger melkesyer osv der er i i forhold til hippolyt ???håber du finder det ratte foder.
0
0
Svar på denne tråd

donnika.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 20:19

mit dilemma er at jeg skal ud og købe en 20 kg sæk, så vil være sikker på at få et godt og lækkert føl foder der er egnet til min type hest...

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 21:17

Helt klart Brogårdens Suregrow. Det er et meget koncentreret pelleteret foder, selv de mindste kan spise.

Du kan prøve at gå ind på min hjemmeside og kig under afkom Alle har spist Suregrow hele vinteren og jeg synes billederne taler for sig selv (kunne ikke lade være)

Hilsen Camilla

Dejlig ox hingsteplag til salg

Ox hingsteføl sælges

4 års ox hoppe sælges - let redet

palomino hingsteføl - super forædlerstamme

Se mere på www.ac-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang suregrow...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:05

... så syntes jeg det er et underligt foder, jeg kan ikke lide lugten og opfatter det ikke som værende lækkert, min hoppe kan ikke lide det, jeg prøvede de til hende...

Hilsen Jannie!

0
0
Svar på denne tråd

underligt eller ej???
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:48
Du syntes ikke...
0
0
Svar på denne tråd

underligt eller ej??
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:54

Man kan jo gøre det lækkert på mange billige måder så.

suregrow er til koldblod og ja det dufter sjovt og er i pilleform

fase2 er mest til varmblods osv og ser lækkert ud...

og hvis det viser sig at være meget mælkesyre i suregrow som du søger, så må det jo væer det, hvis din hest har brug for det ...Man kan komme mange lækkere ting i, hesten elsker og håbe på det så hjælper???

0
0
Svar på denne tråd

MARSTALL
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 01:56

Deres følfoder er genialt og du skal heller ikke give alt muligt ved siden af... Vi bruger Marstallfoder...

Brogaardens følfoder og deres foder i det hele taget, er sikkert også genialt (Lund's heste fejler jo intet)

SPILLERS foder skulle også være rigtig godt...

Men jeg bruger Marstall til føllene og er tilfreds

0
0
Svar på denne tråd

mit føl
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 09:04

har lige været et par dage ¨på landbohøjskolen, da dyrlægen ikke kunne stille en diagnose, mente det var en føl kolik, Landbohøjskolen anbefalede fase 1 fodder fra brogården, hvis han skulle have andet end mors mælk...

mvh kiki

BRANDDAMMEN´S JABARI født d 13maj 06.. SKØNT

0
0
Svar på denne tråd

EGGERSMANN
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 16:05

Hej..

Så er jeg der igen Men jeg kan ikke lade være. Jeg er jo glad for Eggersmann.

Jeg har ikke selv haft føl, så jeg taler ikke af erfaring. Men da jeg kender nogle af Eggersmanns andre produkter, kunne jeg ikke forestille mig at deres avls foder skulle være dårligt.

Eggersmann har Følstarter, det er piller og skulle indeholde alt hvad føllet skulle have brug for. Ellers har de Unghestepiller eller Avls-Müsli.

Men ring eller skriv til deres forderhotline og få nogle gode råd omkring fodring af føl/ungheste.

Email adresse: info@eggersmann-futtermittel.de

tlf. 25 27 73 83, men man kan kun ringe i nogen bestemte tidsrum, men man kan altid skrive til dem.

Hvorfor anbefalder I altid hende der Tanja som har foderplan.dk?? Der står ingenting om hvem hun er og hvilken uddannelse hun har. Hvis I skal bruge en dygtig person til at lægge foderplaner så kik her: www.stutterikrone.dk/f...planer.htm

MVH Lotte.

0
0
Svar på denne tråd

Følfoder
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 19:02

Hvad fodrer du din hoppe med? Hvis du fodrer hende med et "mærkefoder", som du er tilfreds med og opfylder dine krav, ville jeg helt sikkert ringe og få en snak med samme producent, om hvilket foder de vil anbefale til dit føl!

Der er jo ingen tvivl om, at vi mennesker vælger foder til vores dyr efter vores egen "smag". Forstået på den måde at det vi synes ser lækkert ud, har vi det også bedst med at fodre vores dyr med. Så hvis du ikke synes Sure Grow fra D&H ser godt ud vil du selvfølgelig aldrig fodre din hest med det. Men hvis du nu ekempelvis fodrer din hoppe med St. Hippolyt og er super tilfreds med det, vil det også ligge mere naturligt for dig at vælge deres produkt til dit føl.

Aner ikke hvad der kræves af et godt følfoder, men synes helt sikkeret du skal vælge efter, hvad din hoppe får...og evt spørge din dyrlæge til råds...

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D
0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 15:03
vil jeg helt klart anbefale.. der får følet,hvad det har brug for.. delvom det er lidt dyr.. men så er man sikker på at man er dækket ind.. jeg mener det koster 157,- pr sæk med 20 kilo..
0
0
Svar på denne tråd

foder til føl
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 16:25

jeg giver mit frieser føl st hippolyt fohlen gold og han er 5 uger nu...Jeg har kun haft god erfaring med deres foder både til føl, pony og store heste...Vores 5 heste spiser det og er alle glade for deres foder...Der findes meget forskellig foder, jeg snakket med forskellige omkring foder samt min dyrelæge, men som skrivet er alle vilde med deres foder hjemme hos os

Vh anja

RIGTIG KVINDER RIDER FRIESER HVER DAG!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

havens
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 16:03

de har noget godt følfoder ... ellers kan man også bruge deres coolmix :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider