Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spray til sår
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 22:32

Nogen der kender til et produkt der kan sprayes på sår for at holde fluerne væk, så de ikke generer såret?

Min plag er blevet syet og der er kommet en rigtig fin skorpe på såret nu, så vil begynde at lade ham gå ude igen, hvor jeg selvfølgelig vil være opmærksom på såret og insekterne.

Men findes der en decideret spray der må komme i "sådan en slags sår"??

Tak for svar

0
0
Svar på denne tråd

Der findes en
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:22

Blue hors sårspray om den må komme i et sådan sår, ville jeg spørge dyrlægen om.

Der findes også en plasterspray, der er vandafvisende, kan ikke huske hvad den hedder, men jeg har tidligere fået den af dyrlægen.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

sårspray
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 00:16
man kan købe en med tjære i det holder fluerne væk. Jeg har købt den i en alm. foder/udstyrs forretning.
0
0
Svar på denne tråd

djkghjkerjg
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 10:57

Tak for svar!

Så vil jeg lige høre dyrlægen af...

0
0
Svar på denne tråd

Apoteket
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:33

På apoteket kan man købe sådan noget flydende plaster, som sprayes på sår med en spraydåse - der er én med og én uden tjære. Koster under 100,- kr., og det er drøjt i brug og varer længe. Den, der indeholder tjære anbefales om sommeren, fordi det virker afskrækkende på fluer. I øvrigt er det rigtig godt til at lægge en hinde uden på sår, så det heler hurtigere og skidt holdes væk. Men jeg kan selvfølgelig ikke lige huske, hvad det hedder...

BH blåspray/sårspray virker også afskrækkende på fluer, og jeg tror også, at det må bruges på sår. Jeg har brugt det på væskende muk-sår, så ...

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror at LeneG
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 12:59

... tænker på Karex flydende sårplaster. Det er vældig godt, og ikke dyrt. Knap 50 kr. for 200 ml.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Det må jeg have fat på
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 11:59

Jeg tager afsted til apoteket mandag og vil få fat i noget flydende sårplaster.

Hellere være på den sikre side, end at få infektion pga fluer. Heldigvis er der ikke nogen i det her vejr

Tak for jeres svar!

0
0
Svar på denne tråd

Ellers...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 19:31

kan du få noget der hedder Tar Spray, man kan få det ved dyrlægen, ved ikke om man kan få det andre steder. Jeg har det i min Falck-kasse.

Hilsen Christina

Hilsen Christina

Sommergræs nær Frederikshavn tilbydes.

Hvis dette har interesse, så bare skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

Karex og Tar spray
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 13:11

Jeg mener faktisk, at Tar Spray og Karex er det samme...

Det har jeg også altid til at stå i mit staldskab og foretrækker det som nr. 1 til alverdens små-skrammer - så bliver det faktisk aldrig til mere!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider