Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

For tynd plag
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 21:50

Hej

Jeg har en 2 års plag som bare slet ikke vil tage på jeg har prøvet alt, han får nøje afstemt foderplan og wrap/hø ad libitum. Jeg tør ikke sætte ham ned i foder selvom han er på græs for så taber han sig endnu mere. Han taber ikke kun huld men også sine muskler og det er tiltrods for at han er en meget aktiv hest.

Han HAR fået ormekur.

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

har han fået
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:22
tjekket hans tænder ??
0
0
Svar på denne tråd

hvordan er hans
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:26

afføring? Det kan jo være en betændelse i tarmsystemmet.

Stress, smerter

Jeg ville kontakte dyrlægen i stedet for at famle mig frem i blinde

Jeg krydser fingre for at du finder ud af det

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 23:55

Er han kastreret?

Hvis ja, så ville jeg nok få taget en blodprøve for der kan være en infektion, men igen det kan også være pga kraftig vækst, med den aldre han har.

Hvis nej, så er det ikke ualmindeligt at hingste taber sig på denne årstid, og igen det kan være vækstbetinget.

Vores 2 års hingste er tørre, men de står også i stald med 10 hopper der er mere eller mindre hestegale på skift

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

lidt facts om
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 07:23

drengen :) Han kommer ud kl 6 om morgenen når han har spist og ind igen ved 9 tiden og der får han så sin aftensmad, han har hø/wrap ad libitum og halm at stå på.

Han er kastereret og "tænder" ikke på brunstige hopper så det rør ham ikke.

Han har skam fået ordnet tænder og "min" hestetandlæge siger at de er fine og ikke fejler noget.

Hans gødning er fin og fast.

jeg snakker selfølgelig med dyrelægen idag men ville da gerne høre om i vidste noget der er billeder af ham på min præs det er ham den mørkebrune.

Det er primært rygmusklerne og musklerne på ballerne han taber ellers ser han som sådan fin ud.

MVH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

han vokser...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:06

Han vokser jo, så plage kan godt se lidt kantede ud... de forandrer sig hele tiden, og vi plejer at sige, at man ikke skal se for meget på plagene de første 2½-3 år.

En plag må ikke være for fed, så hellere lidt kantet.

Men huldet skal selvfølgelig ikke være FOR dårligt - hvis du kan se alle ribben, tydelige hofte- og rygben, så ER din plag for mager, og så skal den nok have noget mere foder.

Så ville jeg nok også snakke med dyrlægen om en ormekur, hvis det er tilfældet.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Ham her
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 04:30

Er det ham her?

Hvis det er ham, og det er sådan han ser od, synes jeg ikke han er alarmerende tynd. Han er slank, men han er også en unghest i vækst, og de er altså ikke muskuløse som heste i træning.

Jeg synes han ser rigtig fornuftig ud.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet a

0
0
Svar på denne tråd

Hej JAckpot
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 07:11

Ja det er ham...Hans rygsøjle stikker meget frem det er nok mere det jeg syntes er alarmerende.

Har snakket med min dyrelæge og hun grinte af mig og sagde at jeg bare skulle slappe af og at de heste jeg havde intet fejlede (hun kender dem hun har sågar lige været der i onsdags)

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider