Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Taber pelsen i hoved ?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 18:12

Siden jeg har fået ny hest for 2 måneder siden har der kun været problemer ..man skulle have holdt sig til fjordbollerne...

Han hoster stadigvæk efter 2 kurer( kan ikke huske navnet, men det var dyrt!)Han er ellers kommet på døgnfold de sidste 14 dage, der hoster han også, og lidt når vi varmer op. Men nu er han begyndt at tabe pelsen i hoved og der er steder hvor det ligner en hudafsrabning blodigt, men bløder ikke.. og det er bare gået stærkt= på 2 dage. Resten af kroppen fejler ikke noget. Dr Dyr siger det muligvis er svamp, så jeg skal vaske ham i Ivavarol.

Har i prøvet noget lignede og hvad kan jeg gøre for at han ikke er sådan et skvat?

Jeg har fået ham af min far som har købt ham af min onkel og der var der ingen problemer. Han kommer fra en "fin ny stald" og kun været vant til jordfold og ingen sommerfold. Min stald er "gammel" bestemt ikke støv fri. Han er klart en bokshest, forhold til mine tidlige heste. Foder hø og spåner er det samme.

Hjælp hjælp hjælp..

Hilsen Malena

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk
0
0
Svar på denne tråd

taber hår.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 19:05

Vi har i stalden også døjet med at nogle af hestene tabte håret i hoved og på bringen, og det så præcis ud som du beskriver.

Dyrlægen sagde at det var en form for betændelse eller muk og vi behandlede det med en bestemt jod opløsning fra dyrlægen. Derefter gik det hurtigt over.

Det lyder som om du har fået dig en rigtig porcelænshest som du bare må passe ekstra godt på... så til det problem har jeg ingen råd.

Men ring til dyrlægen og fortæl hvordan pelsen ser ud, så giver han dig nok det rigtige jod middel.

Held og lykke / god bedring!!

Hilsen Maria

Danske Sports Ponyer styrer - også selvom man ikke er ponyrytter længere!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider