Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forslag til natmad
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 16:15

Jeg er den lykkelige ejer af 5 travere og 1 ridehest.Jeg søger forslag til noget natmad/hyggemad,de har indtil nu fået gulerødder,men jeg syntes at kvaliteten er ved at være for dårlig, det tager en frygtelig tid at skære det rådne fra.Det skal helst være noget der er sundt for dem,men der behøver ikke være noget med en masse vitaminer og mineraler i, for der er de fuldt dækket ind med deres foder.Det er kun for hyggens skyld så det skal vær noget de syntes er lækkert.Hvis der er nogen der sidder inde med en go` og rimelig billig ide vil det blive modtaget med kys hånd.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 16:40

Hej Helen.

.

Jeg er sikkert ikke den eneste der vil foreslå dig roepiller, da utrolig mange bruger det idag...men det opfylder også alle dine krav; hyggeligt natmad uden vit./min. eller energi, og så er det nok det billigste hygge-spise du overhovedet kan finde på markedet - husk blot at bløde det op i vand (i forholdet : 1 til 5) min. 12 timer før de skal have det - og her om sommeren skal det ikke stå et varmt sted i opblødt stand, for så gærer det let - står det udendørs et sted, så læg låg på spanden så fluer m.m. ikke ligger æg i det.

Opstaldning af private heste tilbydes !

Stor skov - ridebane - box - fuld sommergræs

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller/bedfor
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 17:10

Tak for forslaget... Jeg ved bare ikke helt hvor godt det er at give dem,de får i forvejen bedfor i morgen og aften foderet, kan de ikke få for meget?

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Betfor alene
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 21:51
Okay...jamen så ville jeg da nøjes med Betfor - og så dele det ud i 3 måltider, så de også får til natten.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 08:38

klid???

Mine får klid med æblestykker og hvidløg i (den ene med lidt kanel over det elsker han)... sundt og lækkert.. bare en lille portion til hver.. og de elsker det bare.

0
0
Svar på denne tråd

roepiller
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 10:24
.

Illum.

En påfugl....

0
0
Svar på denne tråd

Vedr. klid...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 11:20

Vedr. klid, så er det ikke alle heste der kan klare klid dagligt, (tynd mave ).

.

Ved fodring med klid så husk endelig tilsæt af foderkridt samtidig, da klid alene dræner hesten for fosfor.

0
0
Svar på denne tråd

lækker natmad
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 19:31

hej

Jeg har 4 heste på stald og de får hø af god hvalitet til natmad det holder dem beskæftiget længe og de er vilde med det.

0
0
Svar på denne tråd

God natmad...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 17:29
Mine forkælede heste får lun Eggersmann "Mash" 1-2 gange om ugen til natmad, de andre dage får de rodpiller og måske gulerødder. Alle dage får de Wrap ad libitum.
0
0
Svar på denne tråd

Natmad!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 18:33
Her i vinter har mine heste fået Havens, en blanding som hældes over med varmt vand. Det er bare guf, de er helt salige, så nu kan jeg ikke stoppe igen, så bliver de meget frustrerede.
Jeg startede med det for at holde huld på den gamle hoppe på 26 år, hunser meget fin ud.
Nethe
0
0
Svar på denne tråd

natmad...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 21:46
Jeg ville sige at hø var det det bedste til natmad...

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

0
0
Svar på denne tråd

Her i stalden
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 21:48

Er hø ikke natmad.

Hvis jeg brugte hø, men wrap som jeg bruger er ikke natmad det er noget de har alle de timer de er i boksen.

Her er sidste fodring roepiller.

Illum.

Pynte på sandheden, nej mit liv er interessant nok i virkeligheden...

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 23:16

Jeg vil også foreslå roepiller, det bedste natmad jeg kan komme i tanke om :)

Mange hilsner fra Monica

www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 05:04

Min den tykke nægter blankt at spise roepiller rent.

Så jeg gør det i de mørke perioder (vinter) hvor de står inde i mange timer, at jeg deler måltiderne ud i 3 portioner.

En til når de kommer ind fra folden, en til sengetid, og en til morgenmad.

Portionerne er lige store, og følges af hø.

Men nu hvor vi er lige ved at gå på døgnfold får de når de kommer ind og til morgen. Sengetid falder nemlig sammen med at hestene lukkes ind.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet a

0
0
Svar på denne tråd

natmad
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 09:52

Hvis ikke hestene kan tåle mere hø, så ville jeg bare tage dagens ration og dele den i en portion mere til natten.

Men nu er mine heller ikke kræsne, så de hygger sig uanset hvad de putter i hovedet.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Marsil...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 22:22

Du skriver,at "klid dræner hesten for fosfor".Forstår ikke helt hvad du mener,da klid indeholder 9 gram fosfor pr.kg og kun 1 gram calcium pr.kg.Ergo må den da få et kraftigt overskud af fosfor.

Hvis klid "dræner"for nogle mineraler,må det nu være:Calcium,Zink og jern,da de bindes som fytat.

0
0
Svar på denne tråd

Klid...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2006 14:46

Ved fodring med klid dagligt skal tilsættes kalk, da balancen mellem calcium og fosfor ellers forrykkes.

Så ja det er calciumunderskud og ikke forforunderskud.

I stedet for foderkalk tilsætter jeg lucerne, når min får klid, da det har "omvendt" calcum forfor balance.

Med den nye fodring, hvor hesten får rigeligt hø og meget lidt korn er sandsynligheden for for meget forsfor ikke så stor, og mange der fodrer med hø, roepiller og vit/mineral tilsætter faktisk klid for at hesten ikke får for lidt fosfor.

Sommergræs tilbydes ved Kolding

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Durchweg & mylady...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 11:45

Durhweg & Mylady : Sorry...jeg byttede selv helt rundt på sagerne...har siddet med så mange foderberegninger hér på det sidste at jeg vist snart er blevet skiløjet ...men I har helt ret; Klid, (og melasse), indeholder alt for meget fosfor i forhold til calcium, så derfor bør man tilføre foderkridt til fodring med ren klid.

.

Beklager fejlen i mit tidligere indlæg.

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 19:00
da helt ok.Du plejer jo nok,at vide besked.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider