Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jo-jo feber
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:12

Min hoppe veksler en del i temperaturen. Om morgenen har hun normal temperatur, men i løbet af dagen kommer hun op på 38,3.

Hun spiser og drikker, som hun plejer og virker ikke syg eller sløj. Omvendt synes mit pyldregen ikke, at hun er 100 % frisk. Måske er det bare indbildning fra min side?

Hun går i stod med min hingst og er løbet om nogle gange. Jeg lurer lidt på, om hun har børbetændelse, som evt. kunne give forhøjet temperatur? Hun skal scannes, men jeg er i tvivl, om jeg skal gøre det nu eller vente lidt?

Jeg har også tænkt på, om det er varmen, der hæver hendes temperatur.

Er der nogen, der har erfaring med vekslende temperatur?

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

38,3 er ikke feber
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:59

Hejsa.

Du skriver, at hendes temperatur er steget til 38,3 - hvad er da hendes normaltemperatur om morgenen? Og hvor gammel er hesten?

Mange unge hestes normaltemperatur ligger på over 38, så umiddelbart mener jeg overhovedet ikke, at 38,3 er feber!! Men det afhænger måske lidt af, hvad hendes såkaldte normaltemperatur er.

Normaltemperatur hos mine heste er omkring 38. Jeg begynder først at være bekymret, hvis deres temperatur går over 39, og appetitten mindskes og øjnene "sløres".

Mennesker har heller ikke altid samme temperatur døgnet rundt.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

temperatur
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 16:37

Mine hestes temperatur ligger også altid og svinger omkring de 38 grader

Det er også meget typisk at deres temperatur er lavere om morgenen, og så i løbet af dagen vil stige lidt. Hvis jeg var dig ville jeg ikke være bekymret. Som Lene G sagde er appetiten altid en god indikator for hvordan hesten har det.

Ridning er som en livsfilosofi,

af den lever man ikke længere men mere!

0
0
Svar på denne tråd

Det er jeg glad
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 21:04

for at høre :-)

Troede det var feber, når det var over 38 grader!

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider