Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrappet græs=hø el. frøgræs?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:18
Vi har fået et tilbud på noget wrappet græs.

Det siges at "være vendt to gange, som man gør når det skal bruges til heste, inden det er blevet wrappet".

Nu kan jeg jo så ikke gennemskue om det er hø eller frøgræs der er tale om.

Kan I det?

Mvh Allan
0
0
Svar på denne tråd

Hø....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:24
På denne årstid må det være hø - se mit svar i tråden før din. Frøgræs eller hø (tørret græs) er to forskellige sorter, ligesom hvede og byg. Det afhænger altså ikke af, hvormange gange det er vendt (jeg skal forøvrigt ikke udtale mig om 2 gange er godt eller skidt).

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Ingen af delene...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:29
... wrap er en mellemting mellem hø og gammeldags ensilage. Det er delvist tørret græs, som bliver pakket ind, og dermed "syltet".

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Tak for det.
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:30
Okay, så kan vi jo godt tage det hjem!

Jeg har aldrig helt fundet ud af, om man skal åbne en wrap-balle helt, eller om man kun skal lave et lille hul.

Jeg synes her har været mange for- og imod-indlæg.

Hvordan gør man, for at sansynligheden for gæring er mindst og hvor hurtigt skal man bruge en balle, når man har åbnet den?

Mvh Allan
0
0
Svar på denne tråd

Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 17:07
Jeg har endnu ikke brugt wrap, så det kan jeg ikke svare dig på.

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

ikke ret mange dage
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 17:16
Uden at være ekspert på området mener jeg at det kun kan holde sig under en uge - så man skal have en del heste for at kunne bruge en hel balle op inden den bliver for gammel.

Camilla med heste-hunden

Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd

allan...10101010
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 17:35
præcist.. om du åbner den helt elelr tager fra en ende af er en smagssag.......og kan diskuteres til endeløshed....

Bare husk at til heste skal wrap helst have en lav vand% da de ellers let får tynd mave....

Og ja det er sikkert slået enten på en eng elelr en fold på denne årstid, da frøgræs pt ikke er høstet (og det har for lave foderværdi så det skal du ikke bruge penge på)

Jeg bruegr en balle på 350-400 kg på 10-14 dage til 3 DVér.......(ja de får en del for de står på spåner)

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

temperaturen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 18:51

Holdbarheden efter åbningen kommer an på temperaturen og hvor våd wrappen er. Jo vådere den er og jo varmere vejret er, jo hurtigere skal det bruges. Så holdbarheden kan variere meget, fra 1-2 dage til 10-14 dage. Er wrappen våd og temperaturen høj vil det nok være en fordel at fjerne plastikken helt og evt brede wrappen lidt ud, så den kan få lidt luft, ellers kan den brænde varm.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2003 18:13
Så vil jeg takke ja til tilbudet.

Det går nok ikke helt galt, når vi har fire heste til at spise af det.

Mvh Allan
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider