Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Søger lusemiddel som virker
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:56

Hej

Min hoppe har lus. Jeg opdagede det første gang sidst i marts. Hun er efter dyrlægens anbefaling blevet behandlet med derisic - pulver. Vi har fulgt dyrlægens anvisning 100%.

Muget i bund, behandet alle 8 x 2 med 12 dages mellemrum, ventet 4 dage efter behandling med strigling samt ridning.

Problemet er bare at de små s... m.. krapyler stadig er der!

Derfor søger jeg virkelig efter et lusemiddel, der virker!

Det må ikke være for dyrt, da vi skal behandle 8 heste, og de forskellige ejere hvis heste ingen symptomer på lus har nok ikke synes det er så dejligt at betale i dyre domme for noget, der for deres hest er unødvendigt.

Frontline er nok udelukket på den baggrund.

Er der ikke nogen her som har et helt vildt godt middel som bare virker???

I må meget gerne skrive pris, forhandler/link og VIGTIST FREMGANGSMÅDE FOR BEHANDLINGEN.

Har kigget lidt på det fra wendys horse herbs.

www.wendyshorseherbs.dk/

Nogen der har erfaringer med det? Gode/dårlige?

I må endelig komme med jeres supermiddel mod de små sataner..

Hilsen Anna & Flicka der er ved at gå amok over lus.

0
0
Svar på denne tråd

jo Bio..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 20:09

Jo med frygt for at få hoved flået af.

Har haft samme problem, men til sidst brugte jeg Bio eller B10 alt efter hvordan man læser det på flasken.

Kan fås i alle købmændsforretninger eller byggemarkeder velsorterede foderstof forretninger,Det er beregnet til flyvende insekter,og må bruges indendørs, det er med stor succes brugt mod lus, i stald og på hest, da alt andet var prøvet..

tager også lopper på hund.

furius..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
Rytter søges

til 2 ridedyr.

0
0
Svar på denne tråd

Lusemiddel
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:16

Vi har af vores dyrlæge fået anbefalet "Flusa Extra Pour-On" det er noget landmændene bruger til kvæg

En dejlig sidegevinst er at fluer og andre insekter samtidig holdes væk

1 liter koster 743,75 kr. og hver hest skal have max. 4o ml.

Det kan købes hos DLG og hos SAB de har en hjemmeside www.sab.dk hvor du kan finde nærmeste forhandler.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

alm. loppepulver
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:18

til hund/kat, købes i dyrebutikker- måske endda i alm. butikker med en dyre afdeling. Det brugte jeg da min hest havde lus, og har brugt det siden. Så det syntes jeg virker. Man drysser det bare i pelsen og gnubber det ind til huden, og så koster det ike alverden.

Hilsen Anne

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
0
0
Svar på denne tråd

sjdgjksdgfjhd
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 21:32

Tak for svarene.

Er dejligt at blive klogere ;)

Håber der er flere med gode råd..

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

Luse bekæmpelse
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 23:08

Min moster som er dyrelæge frue siger Frontline. Man slår alt ihjel med det. Lus, lopper, tæger og flåter...

Jeg ved en pakke til hunde 40-60 kg koster 259 kr på apotekerne.

0
0
Svar på denne tråd

neem olie
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 16:38

Jeg har SUPER god erfaring med produktet fra wendys horse herbs..

Både det til lus og også det til Fluer... .. De yder telefon support og er yderst kvalificeret. Så ring evt og tag en snak med dem om problemet- så er jeg sikker på at de kan hjælpe dig med en effektiv og billig løsning!!

0
0
Svar på denne tråd

neemolie
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 17:37

hejsa

jeg har brugt noget til min der hedder neemolie fra wendyshorseherbs. det koster omkring 100kr. og der er til 50 behandlinger. min fik 2 behandler men 5 dags mellemrum og har ikke flere lus. man blander det med vand og lidt opvaskemiddel og sprayer det ind i pelsen. og så børster man pelsen igennem og de døde lus falder af. billig og effektivt

link: www.wendyshorseherbs.dk

håber det kan hjælpe dig

hillsen

Anne Hansen/ picata arabians

0
0
Svar på denne tråd

Flere erfaringer søges
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 18:42

Er der flere som ligger inde med et kanon lusemiddel? Så kom endelig frem med det!

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

De gange jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 19:44

hørt om 100% effektiv, nem og billig behandling mod lus har været med et middel ligesom Ivomec, der er godkendt til kalve (men ikke heste) og som sprøjtes ind under huden.

Det tager alt levende (inkl. indvoldsorm). Ingen vask, ingen pudder, ingen klipning, ingen genbehandling.

Ulempen er at du skal have en dyrlæge, der er villig til at bruge det til heste og at du skal betale ham for at behandle hestene.

Welsh sec. C hingst, sølvtonet palomino, kåret står til rådighed. Se HN-lodge.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Sebacil
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 20:24

Vi har brugt sebacil, med meget stor efekt.

Det koster ca. 100 for en lille flaske, men der er til rigtigt mange gange, da det skal fortyndes. Vi brugte en spray flaske.

Det var til en 2 års som var meget hårdt angrebet, og dagen efter var der ikke noget der bevæget sig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider