Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Syet i mulen...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:54
Mit lille pus rev i morgens en ordentlig flænge i overlæben og måtte sættes sammen med 8 sting. Dyrlægen tog det naturligvis koldt og roligt og sagde, at jeg bare skulle vaske det i "Dettol" (dvs. en "anti-bacterial" sæbe) en gang om dagen. Men som den "hønemor" jeg nu engang er, kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at bekymre mig om eventuelle infektioner. Så hvis nogle af jer har gode erfaringer med sårpleje, vil jeg meget gerne høre om det.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 20:51

Har da lidt forstand på sårpleje, vand og sæbe er nu en gang det bedste. Hvis der ikke går yderlig infektion i det, så er det det. Og måske du skal passe lidt på med solen i den første uges tid, så skal du ellers holde øje med at det ikke hæver for meget eller der kommer betændelse ud.

Min hoppe står inde i stalden med et kæmpe operationsar, hun er blevet opereret for brok, som kom efter en tarmslyngsopr. Jeg har blot vasket en enkelt gang, da der siv lidt, men ellers er det groet fint sammen, det er nu 3 uger siden, hun blev opr.

Held og lykke med den stakkels mule.

Vh Louise

0
0
Svar på denne tråd

Tak Louise
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 05:45
1000 tak Louise! Jeg holder øje med det og vil vaske det ganske forsigtigt med vand og sæbe, hvis det ser ud til at blive alt for snasket og snavset.

Jeg håber, at din hoppe snart er frisk igen. Det lyder som en voldsom omgang - men dejligt at hun ser ud til at hele fint.

Nu skal jeg af sted til stalden og kigge på mulen :-)

Anne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider