Fælder jeres æsler så de har helt kort sommer pels ligesom hestene.Min gamle Donkey har i de sidste mange år kun skiftet til sommerpæls nogle stæder på kroppen (kan faktisk ikke huske det har været anderledes).Han har bare så meget skæl og støv og pælsen virker flere steder fedtet.Selv i hovedet ligner han en bjørn om sommeren.Hvordan ser jeres æsler ud om sommeren.I må meget gerne vise lidt billeder af de smukke dyr iført sommerpæls.
Mit æsel får hver sommer en helt glat ok kort sommer pels , men noget senere end hestene . Jeg har desværre ikke nogle billeder af ham i sommer tøj på computeren .
...Har stadig laang vinterpels. Den yngste på 5 år er begyndt at fælde lidt på bringen, derefter fælder de på numsen... de plejer først at have helt kort pels omkring juli måned og når vi så når oktober sætter de igen vinterpels.
De to gamle jeg har på ca. 20 og 25 år fælder altid lidt senere på året end ham på 5 år.
Vore tre æsler ender alle med at blive helt korthårede i løbet af sommeren, men de er noget længere om det end de fleste heste. De smider heller ikke pelsen på samme måde som heste, derimod sker æslernes fælderi lidt i totter rundt omkring på kroppen, så de i en periode ser sølle ud og man tror de har lus.