Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvor stor sadel? ca.?
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 18:09

hey.. joh.. jeg har et lille spørgsmål om sadler og str. etc... altså jeg har en fjordhest, som jeg ikk helt ved hva str. sadel skal have.. han er ikk så bred som en nordbagge, men bredere end de fleste ponyer... han er ca. 140 tror jeg. hvor stor en dressur sadel skal han ca. have, tror i?

hilsen mig...

0
0
Svar på denne tråd

Han kan sikkert gå med...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 19:47

... både en 16 og en 17 tommer sadel (her er din bagdel afgørende for størrelsen), og ifølge min sadelmager bruger størsteparten af fjordhestene en bomstørrelse 32.

Men husk at den skal tilpasses den enkelte hest, for der er ikke to der er ens - og det er vigtigt, at sadlen passer perfekt, når du sætter dig ovenpå.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

ny sadel
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 10:24

som sif har skrevet gælder størrelsen din mås når man snakker 16 eller 17 tommer. Og kopjern er hvor bred din hest er over manken.

MEN nu er det jo en fjordhest du har... de har ofte en meget kort ryg og derfor skal du passe på men en for stor eller en for lang sadel. Sadlen må ikke være længere tilbage end det bagerste ribben for så kommer den til at ligge på hestens nyre og det er jo ikke for godt.

Jeg mener derfor at du skal kigge efter sadler i lidt korte modeller. Jeg har samme problem med min hest og jeg har lige købt en wembley i 17" men med et kort sæde så den passer bare perfekt til min hest både i længde og som den ligger på hesten.

Men rådgiv dig med en sadelmager eller evt en fra en ridebutik som du ved der har styr på det. Og husk at spænde gjorden når du prøver sadler for det kan godt gøre en stor forskel.

Held og lykke

Anja

4 isbamser i haven :-)

Never ride faster than your guardian angle can fly!

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 11:28
Få en dygtig sadelmager ud og se, hvilken størrelse der passer. Det er meget vigtigt at sadlen ligger korrekt på din hest. Min hest er lidt kort over ryggen og jeg har en Windsor Elite.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider