Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

møllerens vrinsk
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 17:28

er der nogle som kender dette foder?

nogen som ved hvor stor dosering der skal til før en hest på 550kg er dækket ind med vitaminer?

0
0
Svar på denne tråd

Min hingst
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 19:21

på samme vægt får ca. 1,5 kg pr. dag og hoppen får 1,2 kg. Hertil får de ca. 145 gram Travo E sport samt hø/halm/wrap. Lidt havre og roepiller.

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

vrinsk
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 23:03

hvorfor giver du travo e ved siden af? vrinsk er jo et fuldfoder.

jeg vil helst ikke fylde for meget i min hest som har lidt tendens til at blive for varm. blev anbefaldet at foder med vrinsk, da det skulle være godt til varme heste.

men jeg vil gerne være sikker på at han er dækket ind med vitaminer og så står der ikke noget om mængde på sækken.

0
0
Svar på denne tråd

Travo E
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 23:09

Jeg ville ihvert fald også give enten travo E eller salvimin grøn,

det kan godt være det er et fuldfoder; men hesten er ikke dækket rigtig ind med vitaminer og mineraler.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Travo E
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 23:42
Jeg kombinere også mit fuldfoder med Travo E for at dække ind med vitaminer og mineraler, Spørg dem hvor du køber dit foder, de kan sikkert rådgive dig om de præcise mængder du skal give.
0
0
Svar på denne tråd

vrinsk
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 23:59

der hvor jeg købte det vidste de ikke meget om det.

giver travo e eller salvamin grøn mere energi?

lige nu giver jeg tm myslikraft for at dække ham ind. da det hellere ikke skulle give energi.

0
0
Svar på denne tråd

Foder - vitaminer/mineraler
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 10:34

Hejsa

Jeg vil også gerne kommentere på denne tråd. Man skal passe meget på med hensyn til fuldfoder (tilsat vitaminer ). Personligt giver jeg Salvimin Grøn ved siden af, for sandheden om vitaminer, er den, at mange vitaminer bliver utrolig hurtigt nedbrudt, alt efter, i hvilken form de er tilsat i foderet.

Da opbevaring af foder, som regel ikke er optimal for vitaminerne, hverken hos foderhandleren eller i stalden, kan man overhovedet ikke være sikker på at der rent faktisk er de vitaminer til stede, som der er tilsat fra starten.

Så for at være på den sikre side, ville jeg give vitamin/mineral tilskud ved siden af, muligvis kun i ½ mængde ( hvis du fodre med foder tilsat vitaminer ), så nogle vitaminer ( de fedtopløselige A, D ) er giftige for organismen. Disse er dog nogle af de første som bliver nedbrudt, da disse nedbrydes forholdsvis hurtigt ved opbevaring over ca. 12 grader, udsætning for solens stråler og igen, kommer det an på i hvilken form, de er tilsat.

Mange hilsner

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider