Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

føl og fodring
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 07:09

hejsa..

da det er første gang jeg har føl, ja så er jeg ikke så meget inde i alt det man skal vide, så derfor har jeg et par spørgsmål til alle jer kloge hestefolk...

mit føl er kun 1 uge gammel, men viser allerede interesse for sin mors mad, men hun får havre og det har jeg hørt at føl ikke må få, så hvad skal man gi sit føl og må den overhovedet begynde at få mad allerede???

håber nogen vil svare...

Naja :-D
Jydske heste er nr.1

tilridning/undervisning tilbydes.link

0
0
Svar på denne tråd

tilskudsfoder
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 09:17

Hejsa

Får hoppen ikke noget andet ud over havre? F.eks. et tilskudsfoder eller en vitamin-mineralblanding, hø eller wrap?

Jeg vil anbefale et specialfoder til avlsdyr både til hoppen og føllet - forskellige produkter kan bruges til begge, som tilskudsfoder f.eks. Tjørnehøj Mølle Super Plus.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 12:52

den får hø og himmalaya salt...

hvor køber man sådan noget henne

og kan føllet tåle havre overhovedet og må den overhovedet få noget i så ung en alder???

Jydske heste er nr.1

0
0
Svar på denne tråd

Hvor køber du havre?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 13:06

Et føl kan da godt TÅLE korn/havre... men for store mængder giver risiko for vækstforstyrrelser og disponerer for OCD mv. Men jeg ved ikke, hvor stor betydning, det har for koldblodsheste, og hvor stor fokus, der er på det.

Hvis din hoppe kun får havre, hø og saltsten, så vil jeg da opfordre dig til at få købt som minimum en vitamin/mineral-blanding, så dine heste kan blive dækket ind med vitaminer og mineraler.

På den nærmeste DLG kunne du f.eks. købe Salvimin Grøn, hvor din hoppe nok normalt skal have 150 gram dagligt, men i diegivningstiden ville jeg øge til 200 gram.

Er dine heste på græs om dagen? Eller kommer de det?

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 06:57

hejsa...

ja de får græs hver dag, de går i løsdrift...

men mange tak for svaret... jeg vil da helt sikkert høre efter noget Salvimin Grøn eller hva de nu anbefaler...

men tak for svarene..

Jydske heste er nr.1

0
0
Svar på denne tråd

Min har spist med hos mor fra han var en
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 07:28

uges tid, også. Både wrap og i krybben. De får roe-og grønpiller opblødt, til to måltider, sammen med sojaskrå og vitámin-mineralblanding. Til det tredje krybbemåltid til natten får de lucerne med olie i - og så har de wrap døgnet rundt, spiser vel ca 15 kg (mor) og ca 2-3 kg(føl). Det er lipizzaner, hvor mor vejer 500 kg.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Egen underviser velkommen, ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.To ledige bokse.
0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 15:59

haold da op de får meget mad!!! eller er det bare mig... jeg tror da virkelig jeg skal ha snakket med en på et foderstof...

Jydske heste er nr.1

0
0
Svar på denne tråd

Fodring af føl
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 19:19
Da føllet ikke er så gammelt endnu ville jeg købe en blanding der er beregnet på både føl og mor og tilbyde den det. Det kan dog godt være at den kun vil spise af mors mad så det ville være fint og give moderen det også og så lade den spise af hendes. Efterhånden vil den godt spise af sit eget og så er det jo bare at starte med små mængder og sætte det langsomt op efterhånden. Den skal også være fuldt tilvænnet foder inden den bliver fravænnet.
0
0
Svar på denne tråd

okay mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 06:42

mange tak for svaret... jeg har hørt fra en af mine gode venner herinde fra at jeg skulle ta og give dem raket, det var hun blevet anbefalet til hendes jyde... så tror jeg vil ud og ha fat i det...

Jydske heste er nr.1

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider