Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp min shetlænder taber sit hår.?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 13:15

Jeg har købt en shetlænder for et par måneder siden, da den kom havde den meget lang vinter-pels og nu er den begynd og smide det. men problemet er bare at jeg kan plukke hårene af i store totter og på halsen er den hel bar så man kan se dens hud . ?

Hjælp hvad skal jeg gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Min shetlænder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 13:20

fælder også helt enormt! På 2 dage smed den næsten alt pelsen, det var helt vildt. Jeg kunne også plukke store totter af, men dog ikke så man kunne se huden.

Jeg ville ringe og spørge dyrlægen hvis det bliver værre.

Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

Medlem af "Roepiller er GUD" klubben.

0
0
Svar på denne tråd

lus eller tør hud
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 13:42

Det er meget normalt at de fælder i totter - de har jo meget pels de skal af med.

Mine fælder også lige pt. og den ene har altid vildt meget vinterpels, så hun fælder også i totter - og elsker derfor at bliver striglet godt igennem.

De klør sig også meget i denne tid pga alle de løse hår, men det kunne måske være at din pony har lus eller måske eksem pga tør hud. Du kunne jo få dyrlægen til at kigge på det. Men jeg tror at det er noget i den stil...

Hvis huden nærmest skaller i pelsen - er det tør hud. Her kan du prøve at give ponyen lidt madolie i foderet.

Men tjek det lige med dr. dyr for en sikkerhedsskyld.

Hej fra Dianna!

Hvis du møder nogen uden smil,
så giv dem et af dine ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider