Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hov, og stiv ben...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 19:47

hej derude...

Min hest som jeg lige har købt har en forhov hvor hoven er længere end de andre... Og hende jeg købte ham af siger han har stået stille nogle måneder og han derfor er lidt stiv i benene.. og det er i især det forben med den lange hov. Når man traver med uret på ridebanen er han meget, meget stiv i traven! mærkes overhovedet ik i skridt! Og heller ik den anden vej rundt i nogle af gangarterne! Men galoppen og traven er næsten umuligt den vej med uret rundt på banen.. Er det bar noget der skal trænes op, og har i nogle gode metoder.. han har slet ik ondt, for på marken løber han også rundt i galop osv. Skal han bar løsnes lidt op igen?

Hilsen mette.

Lev livet... Du kommer alligevel aldrig levende ud af det...

0
0
Svar på denne tråd

Hvad sagde dyrlægen...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 22:45

For du har forhåbentlig fået den dyrlægetjekket, før du købte den ?

Personligt ville jeg aldrig hoppe på sælgers forklaring med, hvorfor hesten nu lige er "lidt" stivbenet e.l. Skal du sælge din hest, ja så sørger man for at den er ordnet mht. smed o.l., så hesten fremvises for en køber i bedst mulig tilstand.

At en hest kan løbe rundt på folden i galop, betyder såmænd slet ikke, at den ikke har ondt.

Min venindes hoppe galopperede lykkeligt rundt på fold med et brækket griffelben i det ene forben.

Så få dyrlægen ud med det samme, og få kigget på hvorfor hesten har det som den har det.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

uha...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 23:25
jeps, få en dyrlæge ud med det samme, en hest bliver normalt ikke stivbenet af at den ene hov er lidt længere end de andre...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider