Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hackamore eller bidløst hovedtøj?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 12:55

Hej allesammen,

Jeg overvejer at købe enten Hackamore eller et bidløst hovedtøj(det med kryds under kæben) til min pony, men kan ikke finde ud af hvilket et af dem.

Ville meget gerne høre jeres erfaringer med det, og om hvad i kan anbefale?

Mvh Mikala

0
0
Svar på denne tråd

site pull
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:32
Jeg bruger selv en site pull til min. Det er jo også en mulighed. Har prøvet både hackamore og bidløs kryds trense, men brød mig ikke rigtig om nogen af dem.
0
0
Svar på denne tråd

bidløs trense
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 10:28
På lange ture rider jeg altid min anglo-araber med bidløs trense. Det fungere utroligt godt og har aldrig haft problemer med at styre ham - tværtimod. Vi bruger det også til let dressur derhjemme.

Siden han er utrolig blød i munden - så for hans skyld - rider min 7-årige søn kun med den bidløse trense - igen uden problemer.

Prøv eventuelt først at ride kun med grime for at se om din hest vil acceptere det. Vi har prøvet den bidløse på vores andre heste og et par af dem blev ligesom forvirrede og modsatte sig at blive redet med det.

Er du ridelærer eller meget erfaren rytter
- dressur eller western - og har lyst til en gratis feriebolig til max 4 pers. i Toskana -
mod at give os lidt undervisning -
så kontakt mig
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 11:54

Tak for svarene.

Til Lenelw: Vil du forklare lidt mere om hvad en site pull er?

Tine Pedersen: Okey mange tak har ingen problemer i grime, så vil prøve med bidløs trense.

Hilsen Mikala

0
0
Svar på denne tråd

En anden tråd...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 10:46

Hej.

Du kan evt. kigge her

Der er en lignede debat, og hvis jeg skal være helt ærlig gider jeg ikke skrive det hele igen! Jeg vil dog tilføje at jeg har forsøgt hackamore på samme hest, og det duede slet ikke. Han gik nærmest i panik, bare tøjlens vægt var på stangen. Så dårlig idé, og jeg så ingen grund til at forsøge at lære ham det. Bidløs fungerer fint for ham, men han er bedst på kapsun. Skovture plejer vi at tage i rebgrime eller bidløs.

Signe

www.vindskovgaard.dk

Lær cirkustricks med din hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

00000000000000000
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 11:21

www.mustang.dk/cgi-sys...008&lang=2

eksempel på side pull!

Jeg har ik selv prøvet den men har overvejet den!

mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider