Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dressurhat
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 11:49

Jeg købte for 3 år siden en bowler, som jeg aldrig har brugt - og som jeg aldrig får brug for... Jeg havde jo ikke lige styr på, at det ikke er kvinder, der rider med dém...


Hvorom alt er, så har jeg nu brug for en "rigtig" dressurhat, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lede efter... :

  1. Bowleren er en str. 56 og sidder temmelig godt fast på hovedet (lige på kanten til at være ubehageligt). Men jeg har jo aldrig redet med den - skal man så bruge en str. større, eller bør 56'eren passe?
  2. Hvilket materiale skal den være lavet af (skal det helst være en bestemt slags uld)?
  3. Hvilken højde skal hatten have?
  4. Evt. andet, som jeg ikke har tænkt på?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 15:49

Kan nu godt forstå du ikke vil ride med bowler. Synes at det er pænere med hatten, men mener ikke at kvinder ikke rider med bowler. Min veninde har altid redet med bowler.

Mener førhen at man sagde indtil La red man med hjælm, i La'erne med bowler og fra middelsvær og op red man med hat. (det kan godt være jeg tager fejl) Ser man de store beridere, der rider deres ungheste i La'erne, rider de fleste med bowler.


Ang. størrelse tror jeg der er forskel på størrelserne afhængig af hvilken model man ønsker. Står der ikke nogle regler på Dansk Rideforbunds hjemmeside ang regler på højden?

Måske de store rideudstyrsforretninger ved noget om dine spørgsmål.


Hilsen Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 19:56

Almindelig kutyme er, at man først tager hatten på, når man tager kjolen på... At folk så alligevel suser rundt i la-2 med hat på, det er, hvad det er. Mænd rider med bowler indtil kjole/hat og kvinder har hjelm på.

Ang størrelse, så køb en, du kan holde ud at have på, men ikke for stor, det ser noget dumt ud, at du taber hatten midt i programmet... Højde og materiale, det kommer jo helt an på, hvad der klæder dig bedst, og hvor mange penge, du vil bruge på den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 20:06

I reglementet står der bare "stiv hovedbeklædning", og det er jo vidt begreb...


Jeg kunne godt køre i den lokale rideudstyrsbutik... Problemet er bare, at jeg ikke køber hatten dér, men i Tyskland, hvor de er noget billigere end herhjemme, og så vil jeg have det lidt mærkeligt med at bruge deres tid, når jeg ikke har tænkt mig at handle dér alligevel.


Jeg havde lidt kig på denne:

cgi.ebay.de/ws/eBayISA...RK:MEWA:IT


Et godt køb?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hat...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 18:41

Den skal være ubehagelig at have på, for ellers flyver den af. Så synes helt klart du skal vælge den størrelse, hvor det er lige ved at give hovedpine og blå mærker. "Man må lide for skønheden", som de sagde da jeg købte min ;)


Hat bliver jo i dag brugt fra de høje La-klasser og op. Nogen vælger også at tage den på helt fra La1, det er eget valg. Fra Ma skal der rides med hat.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hat...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 21:25

Hvornår man tager hat på, er der delte meninger om.

Endnu ikke så udbredt til de lave La-klasser til klubstævner, men til distriktstævner har næsten halvdelen hat på.

Har aldrig set nogen ride med bowler.


Men få den lavet efter mål hos en hattemager, så kan du få den, som du vil ha' den, og prisen er langt under det halve i forhold til at købe i en rideudstyrsbutik.


Vh. Anette


Lykkelig ejer af Ox-araber - verdens smukkeste og bedste hesterace :-)


Trailer med chauffør udlejes - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hat...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 22:45

Som en siger skal den næsten være ubehaglig at have på,så den ikke flyver sin vej lige pludselig.

Jeg har en del gange prøvede,at måtte rette på hatte midt i programet,og det er altid kommenteret i kritikken..








Hilsner fra Michelle


:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Anette,
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 14:24

kunne du være rar at give Lene navn og adresse på hattemageren, eller sende mig en besked med adressen. Lene nævnte for lang tid siden, at du havde fået lavet din hat hos en hattemager, men jeg kan ikke huske om, hun også fik navn og adresse. Hvor om alt er, så er den desværre gået i "glemmebogen".


De næste par måneder står i studentereksamens tegn, men derefter kan der nok blive tid til lidt mere konkurrenceridning. Winzer er faktisk ganske velgående nu, så det må vi jo udnytte.


På forhånd tak,




De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 21:19

Har sendt en besked til dig med adressen.


Hvis andre skulle være interesseret, så kan Andersen og Berner anbefales. De holder til på Nørrebrogade 45C, 4., 2200 Kbh. N. Tlf. 35356863


Det kan godt tage lidt tid inden hatten er færdig, så vær ude i god tid.


Vh. Anette


Lykkelig ejer af Ox-araber - verdens smukkeste og bedste hesterace :-)


Trailer med chauffør udlejes - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 01:13
Normalt hedder det at hatten hører sammen med kjolen, men som flere er inde på så er der flere og flere der synes hatten er mere klædelig end bowleren. Vedr. størrelsen så er jeg ikke enig i at en hat skal side så stramt at den er ubehagelig. Min har har en elastik monteret og den snor jeg rundt om håret (som er bundet op i en knude) og så sidder hatten fast i den, det virker men igen det kræver at man ikke er korthåret.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grete...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 12:26

Hmmm... jeg synes det er svært dette her...


Hvorom alt er:

Jeg har for første gang meldt i en MB1, og havde jo egentlig fået at vide, at det er tilladt at ride med hjelm, men at hatten muligvis giver nogle "psykologiske" point hos dommeren (man er klar og har evner til at starte højere, hvis man rider med hat, hvor man måske med hjelm signalerer, at man er usikker på, om man kommer videre); om det har betydning aner jeg ikke, men jeg kan da også godt se, at hat er mere elegant end hjelm.


Så siger jeg jo, at jeg har en hat; en bowler er vel en hat :-P - og får at vide, at "jamen det er da kun mænd, der rider med sådan én".


Jeg kan godt se, at den "rigtige" hat er mest elegant; men hedder det, at bowleren også bruges af kvinder, og at den "rigtige" hat bruges sammen med kjolen, så kunne min bowler jo godt bruges alligevel...


Bop-bop... Jeg må overveje situationen lidt nærmere... Heldigvis har jeg allerede valgt mellem trense og kandar, der jo også er valgfrit i MB'erne.

Ellers var det i hvert fald godt, at der forholdsmæssigt er så længe til stævnet (starten af juni) ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider