Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvornår på græs
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:44

Hej jeg har et spørgsmål...

Hvornår Synes du/i at hestene kan komme på mark. Altså døgnet rundt!

Jeg har masser af græs, men ved ikke om det er for koldt endnu.

Hvad ville du/i gøre..??

Hilsen

Marianne

Darinka
0
0
Svar på denne tråd

Vente...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:01

Jeg ville vente 14 dage, da det skal op omkring 10 grader om natten før det er passende at lukke dem ud.

Masser af græs er jo også et definitions-spørgsmål. Vi regner med at græsset skal være ca. 20 cm, før hestene lukkes ud på det.

0
0
Svar på denne tråd

På græs!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:05
Jeg personligt synes at det er for tidligt den kommer ud om natten.. Men den ville have godt af at komme lidt ud, bare det ikke regner for meget.
0
0
Svar på denne tråd

Mine går
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 20:34

på græs dagligt nu, dog under tilvænning. Min hest er idag kommet hjem fra hingst, og kom på græs med ponyerne.

Hun har gået med dækken hele vinteren, og har ikke været overvældende meget på fold ved hingsten, så da hun idag gik ude uden dækken i regn, rystede hun som et espeløv, da jeg skulle fodre.

Hun blev gnubbet, og fik et ulddækken på, og derefter sit dækken. Mine går i løsdrift, men har ikke græsfold i forbindelse med løsdriften, kun jordfold. Så mine må vente noget tid endnu, med døgngræs, hvis de overhovedet komme på døgngræs.

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 20:43
Mine er kommet ud hele døgnet. De bliver dog stadig fodret, da der ikke rigtig er noget græs. De har været inde 2 nætter pga. regn. Om der er 5 eller 10 grader mener jeg ikke er vigtigt, så længe der er tørvejr klarer de sig nok.

Sommergræs søges Fjerritslev...

Sommergræs tilbydes i Vadum...

0
0
Svar på denne tråd

hvad jeg ved er der lovgivning på det område
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 09:27

Jeg læste et sted på nettet om nogle mishandlede heste ( ikke at jeg tror at i er hestemishandlere :-) ) der allerede stod på døgnfold nu, at man efter en eller anden lov først må lukke dem på døgnfold fra d.01.05. om det passer ved jeg ikke.

Jeg vil som de andre sige at der skal være 10 grader om natten, hestene kan altså lige som mennesker godt mærke en varmeforskel på 5 grader, så 5 grader er altså ikke det samme som 10.

0
0
Svar på denne tråd

Om de kommer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 15:33

på døgnfold 5 dage før tid, er der ingen der skal bestemme, hvis det er mine heste, og der kan umuligt være mennesker, der koncentrere sig om dette, når der er så mange andre heste, der har det meget dårligere.

Mine går som sagt i løsdrift, hvilket minder lidt om døgnfold. Det er ikke meget mine er inde om natten nu, ergo er det forkert, fordi de ikke må være ude om natten før efter 1/5 Det vil jeg skynde mig og sige til dem.

Sikke noget pjat.

Bimboe

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

mine...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 15:38
de er fjordheste, og har været ude 2 nætter nu..med masser af halm klarer de sig fint..og de hygger sig...

Heste tager mig som jeg er,

men de bedømmer mig ud fra,

hvad jeg gør!..

Sometimes, you cant make it on your own.

Love Lulle(Luka) & Lisette

0
0
Svar på denne tråd

1/5 kommer...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 18:52

vores på døgnfold, regner jeg med. Dog skal min til hingst i næste uge.

Mange knus fra Lene og Kikki ;-)

Termin 25. september 2006

Part søges til jordens dejligste fjordhest fra sommer 2006

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider