Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gigt og spat
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 11:45
Hvis man har en hest, som har en lille smule gigt og spat i benene, er der så noget man kan give den som forebygger??
Jeg var til distancestævne for 3 uger siden og red en kanon tur. Men desværre var min hest halt, da jeg kom i mål. Dyrlægen sagde bare, at han havde et problem med det venstre bagben. Det var hendes eneste kommentar. Udover at jeg ikke blev godkendt altså.
:-P
Har I nogle ideer??

Mvh Heidi.
"Rigtige kvinder, dyrker deres heste hver dag!" {>
0
0
Svar på denne tråd

Du kan bruge Glucosamin & MSM
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 13:02
Hej Heidi

Det vil være en rigtigt god idé, at give den en kombination af Glucosamin og MSM, da disse stoffer har en fantastisk virkning på gigt og spat.

Her kan du læse mere om MSM:

http://www.dr.dk/sundhed/index.asp?record=1039441762381&funktion=vis

Prøv også at bruge søgefunktionen her på HN og søg på Glucosamin.

Hilsen

Sune
Der sælger Glucosamin & MSM

0
0
Svar på denne tråd

Giver Sune ret men.......
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 13:09
men det går ikke at ræsonnere, at "hesten bare har en smule gigt og spat" fordi du for det første ikke har en diagnose på den. Den kan jo også have trådt forkert på turen, være træt eller hvad ved jeg, der kan være så meget, der ikke behøver at være gigt. Det kan være en seneskade, en muskelskade osv. og glucosamin og MSM hjælper kun problemet sidder i leddet.

Få fat i en dyrlæge, få stillet en diagnose og læg planer derfra. Mens du fodrer hesten med MSM og glucosamin i dyre domme, så ødelægger du måske hesten, fordi den har et helt andet problem.

HVIS den får konstateret gigt (spat er også gigt) eller forstadier dertil (inflammation i led) så kan jeg kun anbefale de pågældende produkter.
0
0
Svar på denne tråd

Du tager fejl
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 13:28
Hej Tina

jeg undre mig lidt over det du skriver om at MSM ikke hjælper på sene / muskelskader, det er faktisk ikke rigtigt, MSM har en særdeles god effekt på nettop disse skader da det bl.a. har en antiinflamatorisk virkning. udover det virker restituerende på hesten samt styrkende på immunforsvaret.

prøv lige at se på linket i mit første indlæg.

Iøvrigt kan jeg nævne at jeg sælger begge disse produkter til distance ryttere, der simpelhen bruger det forebyggende, så hesten kommer sig hurtigere efter de lannge distancer.

Jeg skal dog for en god ordens skyld nævne, at jeg er helt enig med dig i,at en ordenlig diagnose altid er det vigtigste inden en evt. behandling indledes.
Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

Sune og 10 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 14:17
Sune, du har ret mht. MSM jeg tænkte mest på glucosamins virkning.

0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin og MSM
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 15:01
Hej Heidi

Jeg har selv en hest med spat i det ene bagben og p.g.a. sin alder (18 år) også begyndende slidgigt.

Jeg har siden januar givet ham Glucosamin og MSM, og han har ikke været halt siden. Men det er jo ikke sikkert, at det kan hjælpe din hest.

Hvis du vælger at prøve med Glucosamin og/eller MSM, så vær på vagt overfor de dårlige produkter, der sælges på nettet. Jeg køber selv hos http:\\www.aluna.dk\

Venlig hilsen
Mary
0
0
Svar på denne tråd

Hvad mener du med det ??
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 15:25
hej Mary

Hvad mener du med med at være på vagt overfor dårlige produkter der sælges på nettet??

Du får det faktisk til at lyde som om andre der sælger glucosamin og MSM sælger dårlige vare, hvilket belæg har du for denne påstand???

Iøvrigt undre det mig at du har henviser til et firma der overtræder lægemiddellovgivningen!

Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

Lige et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 20:59
Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål. Håber det ikke gør noget :-)

Hvis man har en hest med mus i hasen, kan man så med fordel give den MSM eller Glukosamin? Jeg kender faktisk intet til produkterne (har dog læst Sune's link), så jeg ved kun, at Glukosamin er godt mod gigt...

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overtrædelse af lægemiddellovgivningen ??
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 21:42
Sune - hvad mener du med, at de overtræder lægemiddellovgivningen??

Er det fordi de på deres hjemmeside annoncerer med, at deres Glucosamin er af lægemiddelkvalitet og 100% fri for bl.a. kød- og benmel.

Vil du mene, at dine produkter er af samme kvalitet, som de hævder, deres er ???

Kan du anbefale, at vi bruger dine produkter til os selv ??
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 22:14
....at Sune mener, at Glukosamin endnu ikke er godkendt som lægemiddel til mennesker... Og det firma du henviser til reklamerer om, at det er til mennesker, hvilket de faktisk ikke må...

Men jeg ved ikke om det er rigtigt?!?!

Vrinsk fra Lilar.

0
0
Svar på denne tråd

En af landets.....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 08:19
....travtrænere har lavet et forsøg, hvor han gav nogle af hestene gulkosamin og andre gav han Glukosamin + Aloe Vera Gél.

Han fik de absolut bedste resultater med Glukosamin og Aloe Vera.

Aloe Vera gør at kroppen hurtiger og nemmere optager alt det gode i Glukosaminen så man har en hest der hurtigere kommer sig og er klar til ridning igen :-D

Uafhængig ALOE VERA distributør

:-D Mie Doktor :-D

http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor
0
0
Svar på denne tråd

mie altså......
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 08:53
nu må du vise resultater.. fordi en har prøvet det kan man jo ikke genrelt sige at der er bedre resultater..
Hvordan kan du konklude ovenstående ? med mindre man prøver begge dele på samme dyr ?

Og i så tilfælde skal man da også køre forsøg med

Glucosamin/ AV kontra Glucosamin/MSM

De fleste giver jo ikke kun hesten Glucosamin men også MSM

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

måske kan du bruge Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 10:54
Hej Lilar

Jeg har ikke den store erfaring med behandling af mus.

Men udfra at der er tale om en beskadigelse af brusken, vil jeg tror at det kunne have en gavnlig effekt, da Glukosamin er medvirkende til dannelse/genopbygning af brusk.

Du kunne evt. spørge din dyrlæge om han/hun har nogen erfaring med anvendelsen af glucosamin til mus.

MUS

Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

Hvad mener du selv med det??
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 11:01
Hej Sune (og andre)

Det var ikke min mening, at det skulle lyde som om, at alle andre sælger dårlige varer (og det er da vidst heller ikke lige sådan, jeg har skrevet det).
Det jeg mener er, at man skal se sig for, og måske ikke bare købe det første, man støder på.
Mit "belæg" for at skrive sådan er, at jeg selv har været uheldig med noget ikke særligt godt pulver. Det er meget ærgeligt at give forholdsvis mange penge for noget, der ingen effekt har, og mindst lige så ærgeligt, at gå og vente på, at ens hest skal få det bedre, og så sker der bare ikke "en dyt". Heldigvis opgav jeg ikke, men prøvede et andet sted fra, og det er min hest (og jeg) rigtig glade for.
I øvrigt har man her på det seneste, kunne slå op i en hvilken som helst dansk avis og læse, at man skal passe på, når man handler på nettet (faktisk anbefaler de jo, at man skal til Sverige og hente det). Så det er altså ikke noget, jeg bare finder på ud i den blå luft.

Jeg mener så ikke, at jeg anbefaler at købe hos Aluna.dk. Jeg fortæller bare, hvor jeg køber.
Jeg ved ikke, hvad du mener med, at de ikke overholder lægemiddellovgivningen. Hvis det er, som Lilar foreslår, så reklamerer de jo ikke med, at det er til mennesker, og det jeg får leveret, er til heste og hunde (det står på bøtterne). De reklamerer med, at det er en god kvalitet, og det er indtil videre også det indtryk, jeg har fået.

Det hjælper min hest, og det er det, det drejer sig om - syge heste som skal have det godt - ikke hvilken forhandler der nu får flest kunder (og dermed tjener flest penge). Det interesserer mig faktisk ikke, Sune.

Hilsen
Mary

0
0
Svar på denne tråd

Sune vedr. OCD
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 11:30
Sune jeg tror næppe, at OCD har indflydelse på OCD - måske kan det lindre nogle af følgevirkningerne - slidgigt og inflammation, men på en eller anden måde (kan ikke give en videnskabelig forklaring) er "kodningen" af ledbruskdannelsen gået galt under opvæksten grundet uorden i mineraloptagelse og balance, således at brusken dannes og gendannes med forkert facon - har set et billede, hvor brusken nærmest lignede et stykke papir, der havde været sammenkrøllet og rettet ud igen - og denne kodning kan glucos. ikke lave om på.

Når der er tale om slidgigt, så er der så vidt vides tale om, at brusken slides mere end kroppen kan nå at genopbygge, da der jo hele tiden sker nedbrydning og genopbygning af kroppens celler - og glucos. og MSM gør så det, at de dels dæmper inflammationen, dels forhindrer ovedrevent slid på brusken og dels understøtter genopbygningsprocessen, så der bliver bedre balance i nedbrydning og opbygning.

Man kan sommetider operere for mus, hvor man fjerner den beskadigede brusk, og her kan stofferne (som jo også injiceres til ledbehandling) bruges i helingsfacen, men jeg er 99,9% sikker på, at glucosamin ikke kan fjerne mus eller OCD.

I øvrigt skal man jo altid huske ved gigt, at årsagsbehandling er bedre en symptombehandling, og disse produkter er jo symptombehandling. Jeg har selv mild slidgigt i knæene og bruger produkterne med godt resultat, men det tilgrundliggende årsag, i mit tilfælde formentlig overvægt kombineret med hypermobilitet skal også behandles for at der komme virkelig gode resultater - og ligeledes skal fx. en hest med spat gå med kilesko OG have produkterne for det bedste resultat.

0
0
Svar på denne tråd

Overtrædelse af lovgivningen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 21:50
Hej Mary og andre.

Det er ganske rigtigt at der findes produkter på markedet, der enten bevidst eller ubevist er forfalsket eller fortyndet af leverandøren eller producenten, (hvor der er hurtige penge er der også muligheder for svindlere).

Men fordi en tilfældig leverandør har en hjemmeside med en masse information om kvalitetet af glucosamin, er dette jo absolut ikke nogen garanti for at informationen taler sandt. (det har folk det med at glemme)

De fleste sælgere af Glucosamin stoler blindt på leverandøren eller producenters oplysninger om renhed / kvalitet, men det sker faktisk at nogen en gang i mellem sender falske vare på markedet.

Desvære er der næsten ingen sælgere af Glucosamin, der får foretaget deres egne analyser af den vare de sælger, hvilket jeg finder yderst beklageligt, men da analyserne er dyre, er der mange der mange penge at spare ved at springer over hvor gæret er lavest.

For mit eget vedkommende, får jeg fortaget en analyse af Glucosamin indholdet samt indholdet af mikroorganismer (bakterier). Da jeg ønsker at kunde sælge mine produkter med god som vittighed.(resultaterne er tilgængelige for vores kunder)

Med hensyn til overtrædelse af lovgivningen:

Det er strengt forbudt ifølge dansk lovgivning af anprise et produkts medicinske virkning.

(det var faktisk derfor at Blue Hors fik forbud mod at sælge deres Glucosamin produkt)

ydermere er det totalt vildledende at påstå at produktet lever op til Sundhedsstyrelsens krav:
Dette er ikke korrekt, da Glucosamin ikke et godkendt lægemiddel i Danmark.

Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

Mie Doktor
Forfatter: 
Dato:  27-06-2003 01:20
Hej Mie
Kan man få noget dokumentation tilsendt på at Aloe Vera skulle virke imod gigt og spat?
Hvis du har nogle uafhængige rapporter eller lign. er du velkommen til at scanne dem ind og sende dem pr. email - jeg vil også gerne have en kopi pr. post, hvis det er nemmere.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Annette Skovbon
annetteskovbon@yahoo.dk

Fugleinteresseret? -Så prøv Fugle-Nettet.dk.
0
0
Svar på denne tråd

Lilar...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2003 11:47
Lilar :
hvordan har din hest det med sin mus i hasen ?? Har den været halt af det, hvor gammel er den og hvad bruger du den til ??
Har nemlig selv en hest med mus i hasen så er meget spændende at høre fra andre...

Hilsener,
Juliette!
0
0
Svar på denne tråd

FutteH...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2003 16:53
Jeg har ikke hest (endnu), men jeg har fået tilbudt at købe en DV-hoppe på 4-5 år, og hun har en mus. Hun er blevet "kasseret" som stævnehest, men kan -ifølge ejer og dyrlægen- sagtens bruges til skovtur... Så vidt jeg er orienteret, så har hun "kun" været halt pga. musen en gang...

Jeg har ikke specielt meget tid lige nu, men jeg har en pjece om OCD, som jeg da gerne vil give lidt oplysninger fra, hvis du er interesseret?

Vrinsk fra Lilar.

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

kom nu med nogen dokumentation
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 14:42
Hej Mie

Hvorfor vil du ikke vise noget dokumentation på de forsøg ud referere til??? eller er det bare en påstand?

Hvad bygger du din påstand på; at Aloe skulle sikre en bedre optagelse af glucosamin?

Må vi nu ikke snart se nogen videnskabelige beviser på alt det, I fra tid til anden skriver om Aloe Vera's fantastiske egenskaber?

Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

læs Ridehesten-artikel
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 13:14
Læs gigt-artiklen i julinummeret (det nye) af Ridehesten! Der står simpelt hen den bedste, korte beskrivelse(jeg har læst) af leds opbygning og hvordan/hvorfor heste kan få slidgigt.

Der står også om glukosamin - og at det hjælper.

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Nina..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 13:58
Hvad så med alle os stakler, der ikke holder Ridehesten? :-(

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

vil du have en kopi
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 14:40
Hej Piaeng

Jeg vil da gerne sende en kopi af artiklen, hvis du er interesseret?

Hilsen

Sune
Der sælger Glucosamin og MSM
0
0
Svar på denne tråd

Sune..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 14:52
Det vil jeg da meget gerne, også gerne hvis de har nogle kildehenvisninger!

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

hvor bor du
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:08
Hej Pia

Det kræver jo lige at jeg får din adresse.

Er der nogen noget specielt du manger mht. kildehenvisning?

Har du forsøgt at lave en lit.søning på Medline/PubMed ?

Oversigtsarkittel Ugeskrift for læger

Hilsen

Sune
Der sælger Glucosamin og MSM (se i Ridehesten under Foder)
0
0
Svar på denne tråd

Sune..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 15:33
Har sendt mail.

Har ikke søgt i ugeskrift for læger - endnu. Har først lige fået sommerferie og derved tid til den slags 8-)

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

der står kildehenvisnger
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 22:48
Der står kildehenvisninger efter artiklen. Man kan vel også læse Ridehesten på biblioteket, kan man ikke?

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider