Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjæælp
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 11:29
GoDDaG GoDDaG
Jeg har en Islænderhoppe som først skal tilrides i næste måned, men når jeg går tur med den er det som om DEN bestemmer og hvis den ikk får lov til det såå bider den og stejler, selvom jeg har den i træksnor.. og normalt er hun den blideste pony man kan ha.. hva skal jeg gøre? for hvis jeg bare gir hendé et ordenligt hak med snoren(Som berideren sagde jeg skulle) stejler hun højere..! HjææLp..
KnuuS
LiiSe oG ThoKKaDiS
0
0
Svar på denne tråd

Når den stejler og bider..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 12:35

..skal du virkeligt ind og sætte den på plads og fortælle den ved dit kropssprog, at det godt nok er dig der bestemmer.

Og så er der den med, tand for tand og øje for øje.
Bider den, ja så bider du godt nok igen.
Sparker den, ja så sparker du også.

Jeg kan godt se, at det er lidt sværer, når den stejler, for det kan vi mennesker ikke rigtigt.
Men vi kan puste os godt og grundigt op og skælde og smælde.

Men du skal se, hvis du havde skrevet en lidt anden overskrift med lige netop dit problem. Feks. Min hest stejler på tur....
Så havde du fået mindst 100 svar allerede.
Men de skal nok komme, du skal bare være lidt tålmodig.

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

"Kjærlighed er uden vilje.
Den falder lige så godt på en lort,
som på en lilje!!"

Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvilken situation
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 15:48
stejler hun i ? Er det når du går væk fra flokken, eller på vejen hjem ? Er det små hop, eller højt op på bagbenene ? Bider hun også hjemme i stalden ?

Grunden til jeg spørger, er at det for at give dig et optimalt råd, er vigtigt at vide om det er en naturlig adfærd pga. seperationsangst, eller om det er dårlig opdragelse / trods / manglende respekt..

Håber du kan give lidt bedre information.

Forresten trækker du hende i trense med bid ? eller kun i grimen ?
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke om det kan hjælpe...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 19:05
Og måske lyder det dumt... Men hvor går du når du trækker hende... For hvis man går foran skulderen er det dig der bestemmer... Det gør de fleste jo når de bare går, men når de så laver numre kommer man tit bag skulderen... Det hjælper nok ikke meget, men de fleste heste reagerer faktisk på det... Min hoppe har også gjort sådan noget engang, men der var nogle søde piger der hjalp mig og viste mig hvordan jeg skulle gå... Og så gik det faktisk næsten væk... Ved ikke om det hjælper jer men det hjalp mig så der kan jo ikke ske noget ved at prøve(hvis du ikke allerede gør det)...
Knuz og kramz
fra

TØSEN OG MOZZE...

Hjertet slår gladest når det slår for en anden...
0
0
Svar på denne tråd

træning fra jorden
Forfatter: 
Dato:  26-06-2003 10:50
få fat i klaus Ferdinand Hempflings bog"at danse med heste", eller evt. Gitte Nadals bog "fra rytter til hest", dér står en masse om at lære en hest at blive gået med.
Det I skal lære , er at det er dig der bestemmer, når hesten stejler og bider er I igang med at slås om det, og sådan en kamp vil mennesket tabe pga. at hesten er fysisk stærkest, så det gælder om at blive enige om at det er dig der bestemmer før det går så vidt. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider