Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Indlæg til debatten
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 09:09
Med hensyn til spiltove så synes jeg de er helt ok, så længe de bliver brugt rigtigt og har den rigtige størrelse. Jeg vil give flere af I andre ret i, at det er god opdragelse af en unghest.Jeg har tidligere arbejdet på en rideskole, hvor man tilred ungheste for folk. Nogle af de heste, der kom ind havde knap nok prøvet at have grime på. Og det er livsfarligt, når en hest på f.eks. 170cm i stg. flipper ud, fordi man forsøger at give den grimen på.

Det er rigtigt at flere og flere heste på rideskolerne kommer for lidt på fold. Men de fleste af dem bliver passet, og samtidig har ejerne mulighed for råd og vejledning af beridere og lign.

Der hvor jeg synes, der er et kæmpe problem er der, hvor folk opstalder deres heste på gårde og hestepensioner, hvor ejerne af stedet knap nok ved hvad en hest er. Alt for mange børn får en billig pony af forældrene og bliver så overladt til sig selv uden mulighed for hjælp, hvis ponyen bliver for fræk. Og det gør den tit pga. børnenes manglende erfaring.
Samtidig er staldene disse steder ofte alt for dårlige. Det er enten gamle grisestalde med små bokse og lavt til loftet. Eller noget man har banket sammen af gamle brædder.
Tro mig jeg har de efterhånden mange år, jeg har haft med heste at gøre set utallige eksempler på dette.
Jeg synes, man skulle forlange ridemærkeprøver eller lignende, f.eks. et slags kørekort for folk som vil købe hest.
0
0
Svar på denne tråd

Kan godt følge dig...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 10:50
... I din mening, og det du fortæller, men kan man nogen sinde gardere sig imod uansvarlige hestekøb?

Får den lille nykonfirmerede pige råd til at købe hest til 10.000 kr.- og skal hun selv betale udgifterne af sine konfirmations penge, så er det jo klart at hun ikke vælger den dyre rideklub m. bokse til 2500,- kr. i måneden, - SELVOM det måske var dér den burde have stået!

Hvis forældrene fatter bønne af hvad dvs. at forpleje og passe en hest ansvarlig, og pigen knap nok kan ride, men eeeeeeeeeelsker heste, hvem skal så fortælle dem hvornår det er rigtigt eller forkert? Hvis vel og mærke, begge parter er helt "blanke" og aldrig burde have lov til at købe hest!

Hestekøb er jo ofte "sort" marked, og for nogen sælgere drejer det sig tit og ofte bare om at få den forlangte pris for hesten, og dernæst at få den afhentet :( - De glemmer/overser/undlader måske at tænke over HVEM og HVORDAN hesten havner hos, i dens nærmereste fremtid.

Et minimums krav vdr. salg af heste/ponyer, er at man får indblik af hvordan den vil få det, og evt. af hvordan dens kommende ejer/e vil passe den.

At forlange ridemærker som "forsikring" vil aldrig være muligt, selvom det tit ville kunne være godt!

- Anne (Dajana) -
Sammen med Tarzan og den kommende føllebølle
MSN: Dajana1997@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

jeg har flyttet fra
Forfatter: 
Dato:  25-06-2003 11:30
en ride skole til en privat stald for min havde absalut ikke godt på folden for mange heste for lidt plads og der blev ikke gjordt noget for at bedre jo hvis jeg ville betale dobl boks leje mens de var på græs for at få en lille bitte fold til ham alene. det skal lige sige staldene står ride klubben ikke for men hende der bor på gården. ved klubben.

der hvor han kom hend har ejeren selv hest han rider ikke men ved megetom heste og er hjemme hele dagen hvor han går og kigger til dem.

jeg er selvfølglig ikke 14 og første gangs heste ejer men der findes altså gode privat stalde hvor du ikke skal betale en formue fordi din hest kræver lidt plads.

knuzzer fra Maria og Generalen...
kig her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider