Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af drægtig hoppe mm.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 17:05

hejsa!

jeg vil lige høre eksperterne derude, og jeg ved godt at i har sikkert fået mange af disse spørgsmål, men jge håber at i vil hjælpe mig alligevel...!?

jeg har en drægtig dv-hoppe (skal fole sidst i maj) på 13 år, nu vil jeg høre jer om om hun overhovedet får det hun skal i forhold til at hun er højdrægtig?

Hun får

150 g travo E-sport dagligt

1,5 kg havre to gange dagligt

halm

og alt det hø hun kan spise, det er vel 10-12 kg

er det overhovedet nok?

ps. er lige begyndt at give hende olie, men hvor meget må man egenligt give?

håber at der er nogen der gider og hjælpe mig...???!!!

MVH Maja

0
0
Svar på denne tråd

halloo hallo
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 17:15

Synes at hun får for lidt travo, hvis det var mig ville jeg give 200 gram dagligt.

Sæt hende op i høet og skær et kilo af havren væk...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ok
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 17:59

jeg ved jo ikke hvor hun spiser, høet det står lige udenfor hendes boks, hun kan bare spise løs... og det gør hun også, hun laver næsten ikke andet..

Maja

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maja
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 20:22

Jeg ville helt sikkert sætte travoen op til 200 g. dagligt, mht. til olien siger man MAX 3 dl. om dagen da det "dræner" hesten for E-vitamin - 3 dl. olie erstatter ca. 1 kg. havre i foderværdi. Hendes ration af havre og hø er fin, men du kan evt give hende ca. 200-300 g. soyaskrå om dagen for at bringe nogle flere proteiner i foderplanen da de er alfa og omega for drægtige/diegivende hopper.

Det er dog lidt sent at du begynder at ændre foderplanen dette burde være sket ved indgangen af 8 måned, da det er her at føllet for alvor begynder at vokse.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider