Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

halerem??eller stopgjord
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 10:56
Jeg har lige et spørgsmål om brug af halerem. Jeg har altid selv været meget modstander af halerem..

Mit problem er lidt at Æsa er blevet meget rund, så rund at sadlen simpelthen ikke kan blive liggende, har endda prøvet flere forskellige sadler men intet bliver på plads. Hun skal tabe sig, og dette skal foregå gennem motion, så rides skal hun..

Men hvad siger i andre, bruger i halerem? Og evt kan jeg gøre i den periode indtil hun har tabt sig, eller er en stopgjord bedre? Eller andre foreslag.

0
0
Svar på denne tråd

Og så er det jeg kommer med
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 11:23

Et totalt underligt spørgsmål ... Hvorfor er hun blevet rund hvorfor har du først tænkt dig at gøre noget nu ( hun skal vel ikke i bikine ;-) ) ???

Begge dele er noget møg , halerem ser jeg som en ond ting .

Tænk at blive revet i et konstant tryk hvor der er mange nerver og ikke ret meget kød

Hvad med at ride uden sadel , og foder hende så , så hun kan tabe sig ??

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Halerem
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 11:24

Hvad med at ride uden sadel til hun har tabt sig tilstrækkeligt til at kunne passe sadlen?

Selvom du tilføjer en halerem eller en stopgjord ændrer det jo ikke på, at sadlen ikke passer. Det tvinger den bare til at blive liggende et sted, hvor den slet ikke kan ligge.

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

Ridegjord
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 11:52

Jeg syntes at du skal købe en ridegjord. Det er en gjord, som man kan sætte stigbøjler i, også lægger man bare et underlag under. Har selv brugt sån en, da min pony var for rund. Der gled hendes sadel nemlig hele tiden frem.

Ville aldrig bruge halerem, den hænger jo sammen med rygsøjlen.

En ridegjord koster ca.200 kr. og man kan købe den hos de fleste rideudstyrs forretninger.

Mvh. Jeena.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:17
jo ikke sådan at jeg ikke gør noget ved at hun er blevet for tyk, ej heller er det noget jeg først gør noget ved nu..Hun bliver skam passet og fodret ordentligt Men Æsa er meget meget nøjsom, så det er nogen gange lidt svært..
Jeg er selv modstander af halerem, og ønsker egentlig bare at høre om andres meninger er lig med mine, eller ej.
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Hej Ven
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:34

Har du overvejet at sætte hende i boks om formiddagen ligesom halifax evt?

kunne måske være det hjalp??

ses i morgen ven

og ovenstående vil jeg ikke komentere, da du jo kender min mening...smil.

knus michaela

Elsk mens du lever...

michaela Og super hyppen halifax

0
0
Svar på denne tråd

Det bedste råd er
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 21:51

: køb en panel sadel. Den vil altid kunne følge hesten på trods af vægtsvingninger, muskel opbygning eller det modsatte og den vil kunne følge hesten hele vejen gennem livet, også når kroppen begynder at ældes

0
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 15:28

Der er intet i vejen med en halerem, hvis det er fordi at hesten er blevet så tyk at skulder og manke parti er "forsvundet", eller det aldrig rigtig har været der. Det kunne også være at sadlens stopning måske har ændret sig i så fald skal du have en sadelmager til at kigge på det.

Stopgjord er også udmærket. Jeg vil ikke råde dig til at bruge ride gjord- med bøjler. tænk på hvor stort et tryk der kommer på et meget lille område. Du kunne jo også vælge at longere eller gå hesten i form?

Rikke

Min søster er sadelmager!
-sadler, sadler, sadler!:-P
Hjælp! Kender du Chiquita?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider