Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tynd mave ?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 09:54
Hej,
Håber der en en der kan give mig et godt råd.
Min vallak har meget tynd mave-afføringen er helt mørkegrøn og nærmest flydende, han har stået på døgn græs fra slutningen af maj, og bliver nok ved til september.
Kan man give hesten et eller andet, der retter ballancen i maven op igen? De andre heste på foldene har ikke problemet-så det er ikke græsset der fejler noget..
0
0
Svar på denne tråd

En nat på stald
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 10:11
Umiddelbart lyder det som "græs-mave", altså for meget frisk græs på en gang. Jeg ville prøve at sætte hesten en enkelt nat på stald (med halm). Hvis ikke det hjælper, skal du nok have fat i doktor Dyr. Tynd mave i længere tid kan medføre væskemangel (som ved menesker).

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

han skulle gerne være ovre græsmaven
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 10:24
så jeg ville nok kontakte dyrlægen,der kan du få noget pasta som genopretter tarmfloraen.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Brogården
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 10:29
Hej,

Hos Brogården kan du få noget en 10-dages kur der retter op på maven. Den hedder vist Bio.Mos, den har jeg lige brugt og det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt dyrlægen.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 12:25
Som overskriften siger,vil jeg ringe til en dyrlæge.

Da tynd mave kan være alt fra græs mave til nedbrudt tarmflora (som de kan få af mange ting Bla.orm)

Tarmfloran bliver svære at rette op på,jo længere der går (dog værst ved ungheste)

Men uanset hvad,syntes jeg du skal gøre som Lotte skriver,sætte ham i boks og så kan du jo se tiden an til i morgen,og hvis det allerede er blevet bedre der,er det højst sandsynlig for meget godt græs.

Held og lykke med det.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd

YeaSacc
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 12:33
Hej..

Håber da du får rettet op på staklen.

For at holde maven i ro kan benyttes Suregrow fra Brogaarden. Der er lidt yeasacc i, der hjælper med at holde systemet i sving.

Samtidigt får hesten hvad den har behov for af vitamin og mineral.

Jeg bruger det med fint resultat til mine.

Suregrow

/Mia.

Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd

A38.......
Forfatter: 
Dato:  24-06-2003 22:03
hejsa....

Det hjælper faktisk hvis man giver dem A38 yogurt.

(Aner ikke hvordan man staver til "yogurt" hi hi)

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider