Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Underlig "bule" på bringe...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 16:43

...er der nogen der har et gæt på hvad dette kan være?:

Jeg kan ikke sige om den er kommet langsomt eller lige pludselig. jeg lagde først mærke til den efter hans kastration for en uge siden. Den er hård, føles som en muskel, det er ikke knogle. Den vokser og tager af i størelse alt efter hans bevægelser med halsen...og den er ikke øm overhovedet, han bliver ikke generet af den.

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 19:15

Jeg ville få dyrlægen til lige at kaste et blik på den Det kunne måske stamme fra et spark fra en foldkammerat?

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er ...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 19:21

...meget muligt at det stammer fra et spark, men den er ikke øm?...jeg tvivler bare på at der er noget at gøre ved den...det er vel ligesom hvis vi får en bule...den plejer at forsvinde af sig selv, det kan man vist ikke medicinere sig ud af.

Men når dyrlægen kommer forbi må han hellere lige se på den...

Jeg håbede bare på at nogen herinde havde set noget tilsvarende...for smukt er det ikke, håber godt nok at den forsvinder igen.

0
0
Svar på denne tråd

Det kunne
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 19:34

godt ligne en blodansamling, måske efter et slag/spark?

Min hoppe fik noget tilsvarende og jeg fandt ud af at hun i sin glubskhed stod med hovedet over boksvæggen og stjal wraphø fra naboen. For at nå pressede hun til og blev derfor "klemt" på beton-kanten. Det har man ud af ikke at kunne få nok.

Hun fik tømt sin og den forsvandt helt efter et par uger. Hun var ikke øm på noget tidspunkt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Kan der sidde
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 21:18

En flåt et sted? Min fik en kæmpe bule, men den var blød, geleagtig, også på bringen, men lidt længere nede.. Han er temmelig pelset, men efter lidt føling, fandt jeg synderen, en flåt godt gravet ind i huden på min hest. Fik dyrlægen ud med en dims til at få det hele ud (krop og hoved) og et stik antibiotika og så var det væk.. :)

Jep, roepiller er Gu(l)d

0
0
Svar på denne tråd

Min hest har haft sådan én
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 22:34

Hej Jean.

Min hest havde én magen til for en del år siden.

Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var, men jeg tror, det har været et spark.

Jeg gjorde ikke noget ved den. Den var ikke øm, men heller ikke køn ;-)

Den forsvandt i løbet af nogle måneder, så vidt jeg husker.

Mvh. Tine.

0
0
Svar på denne tråd

Muskelknude
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 10:39

Hejsa.

Min vallak har også haft sådan en knude. Dr.dyr mente det var en blodansamling, efter et spark. Men en alternativ behandler mente det var en muskelknude. Hun anbefalede massage med varmecreme. Ellers kunne det blive en hård knude (stenmuskel) sagde hun. Så jeg masserede 1 minut hver dag med varmecreme. Og bulen forsvandt stille og roligt.. Han var heller ikke spor øm.

Hilsen Mette

*Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet*
0
0
Svar på denne tråd

Yep...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 13:20

...jeg tror også at det er en sådan "muskelknude" da den er rimelig fast, føles nøjagtig som en muskel, slet ikke blød, den indeholder ihvertfald ikke væske. Jeg har mærket godt på den og der sidder hverken sår eller flåter på.

Kan nogen anbefale sådan noget varmecreme? Mærke? Hvad med Cai-Pan, kan det bruges? Det har vi nemlig stående i massevis.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har nu...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:37

...snakket med dyrlægen, jeg forklarede ham hvordan den så ud og føles...ud fra min beskrivelse mente han også at det var en blodansamling og at den bare skulle have fred til at forsvinde igen...hvis den blev dér permanent, kunne man fjerne den operativt af kosmetiske grunde...

Så vi venter bare og ser...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider