Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilke transportgamascher?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 13:20

Min hest står og skal flyttes i næste uge, og jeg vil gerne have, at han får beskyttelse på benene, ikke almindelig gamascher eller bandager, men decideret til transport.

Er der nogle I kan anbefale frem for andre, eller er de billige ligeså gode som de dyre?

Det skal siges, at når vi taler alm. gamascher er str. full ikke stort nok, men ved ikke om det har betydning.

0
0
Svar på denne tråd

de stive modeller
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 15:32

Jeg vil anbefale dig at gå efter de 'stive' modeller - de glider nemlig ikke så let af. De er så også ofte lidt dyrere. Min hest er 178 og har derfor også lidt større ben end de fleste. Han kan godt 'være' i Eskadron's str. large.

Ellers har Bucas også nogle gode nogen. Jeg har set flere 'no-name' udgaver som virker stabile nok - min erfaring er bare, at de netop skal være sådan godt stive i det for at hesten ikke bare får trådt dem af/ned.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Ja min er
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 15:37

1.80 så benene passer vel meget godt til din hests ben str.? Bucas var umiddelbart også det jeg gik efter, men jeg kan ikke finde dem nogle steder

Så hvis nogle ved hvor på Sjælland (Kbh og omegn) de kan købes må I gerne råbe op, selvfølgelig også hvis I har andre forslag

Jeg har forresten set man kan få nogle med læderkanter bagpå ved ballen. Er det bare til pynt eller fungerer de rent faktisk?

0
0
Svar på denne tråd

Horse guard
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 16:18

Jeg har nogle rigtig gode fra Horse Guard de er stive og sort og nemme ad lægge på og rengøre. Jeg gav mellem 400 kr og 600 kr, har kørt meget med dem og der er lige som om en sko beskytter nede ved hoven så de ikke jokker sig op bag i.

Hilsen Michelle

Dansk Oldenborg Avl
Heste der kan og vil.

0
0
Svar på denne tråd

Lange og stive er bedst
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 17:53

Jeg bruger selv ret stive transportgamasher, der går op over hasen og er også ret høje på forbenene. Du skal gå efter nogle der er høje og stive.

Kvaliteten er ikke afhænig af mærket. Du kan få nogle ret gode nogle til billigere penge end buchas.

Hvis du lægger gummiklokker (med velcro) på alle ben kan du koncentrere dig om at stramme gamasherne ved koden så de ikke glider ned. Så holder gamasherne længst. Og du er heller ikke så afhængig af udformningen forneden.

www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

LouiseE
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 10:24

problemet er at der ikke findes klokker der passer hans str. De er for små

Derfor tænkte jeg at dem med læder på måske havde samme funktion?

0
0
Svar på denne tråd

bandager.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 15:58

Jeg har prøvet flere forskellige transportgamacher, men jeg synes ikke rigtig nogen af dem er tifredsstillende, da jeg de fleste gange har hevet en hest ud af traileren uden sine gamacher, da den har "smidt" dem under transporten.

Nu bruger jeg der "kæmpe" store bandage underlag som jeg lægger rundt om benet, og på mine småheste når de både op over knæet og godt ned i koden. Så smider jeg selvfølgelig staldbandager rundt om. De kommer ligeledes godt ned i koden. (dog ikke op over knæet, der lader jeg bare underlaget stikke op.)

Det er efter min mening den bedste/billigste løsning.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

kan den ikke være i XXL?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 16:53

Hej igen

Min hest, som er samme størrelse som din, kan passe klokker str. XXL - eskadron igen, den helt basic udgave - og kan nu også snige sig i en XL til ridebrug. Han bruger størrelse 6 i hestesko (= meget store plader ;-) ) - Mens alm. gummiklokker i XL ikke er store nok til at række ned om hoven.

Faktisk er det eneste problem i forhold til Eskadron transportgamachen (som også dækker ned over hoven) at den nederste velcrostrip ikke kan spændes til, men den dækker i ballen.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider