Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaringer med korsledsskader
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 09:47

Er der nogle der har erfaringer med korsledsskader ?

Er jeres heste kommet sig 100%, og hvor lang tid tog det ?

Alle erfaringer søges

- Yuki

Med den lille salathest

0
0
Svar på denne tråd

har adgang til amerikansk dyrlægesite
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 10:38

Hej Yuki

Jeg har et abonnement til en amerikansk hjemmeside, hvor man kan stille spørgsmål til en dyrlæge - den er ret god (har læst alt hvad der er at vide om slinger på den), så hvis du kender den engelske eller latinske betegnelse for Rigolas problem, skal jeg gerne stille spørgsmålet for dig dér.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

forbedringer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 10:45

Ud over den milelange historie jeg har sendt dig på besked, så er der endnu en fremgang at spore med Charlie: Han har altid været en snegl og jeg har været lykkelig hvis jeg kunne overtale ham til at trave lidt. Skridten har ofte været så langsom at jeg blev i tvivl om vi overhovedet bevægede os!

Her i vinter har han helt selv opdaget at man kan galoppere med rytter, og han tager tit og gerne initiativ til dette når vi er på tur.

Jeg vil jo gerne være optimist, så det tager jeg som en forbedring både balancemæssigt og mht til hans låste/skæve korsled.

Nu skal jeg så bare have lært ham rigtigt anspring, så vi får galopperet lige meget til begge sider.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Korsledsskade
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 17:04

Nana:

Det må du meget gerne

Jeg prøver lige at finde ud af, hvad den engelske eller latinske betegnelse er.

Pia:

Det lyder godt at han er i bedring. Har svaret på din besked

Kom gerne med flere erfaringer

- Yuki

Med den lille salathest

0
0
Svar på denne tråd

Korsledsskade
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 09:17

Og er der nogen der ved hvad den latinske eller engelske betegnelse for "korsledsskade" er ?

0
0
Svar på denne tråd

Gode udsigter!!!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:03

Min hoppe fik konstateret en korsledsskade hos J.Falk Rønne i februar og jeg tog derfra med besked om at hun min. skulle have ro fra ridning i 3 mdr, måske et halvt til et helt år. Jeg opdagede problemet idet min hest pludselig fik problemer med at skulle samle sig f.eks ved kontragalop. Her slog hun fra og virkede tvær, men vi fortsatte og værre blev det. Sadlen blev tjekket, maden blev reguleret, hun fik eksta fri, men lige meget hjalp det.

For en uge siden var det 8 uger siden hun hun fik dommen, men idag må jeg så småt gå stille igang med hende igen.

Så jo måske er der håb for ude...???!!!

Smil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider