Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

KG og liter omregnet
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:26

Hej alle

Jeg har fået en foderplan til min dejlige hoppe og hun skal have !,7 kg Fase Balance om dagen og 0,7 kg Roepiller om dagen hvor meget er hver omregent i liter?? Kan jo ikke have en vægt med på gårde hihi og det med de o,7 kg roepiller hvor meget vand skal der i der?? Håber i kan hjælpe mig da jeg er lidt dårlig til det med foder...Og for at i ikke skal rive jer selv i håret får hun adskillige kg hø og wrap ved siden af og tilmed også elektrolytter.. så hun får hvad hun skal have hihi .. Nå men håber at høre fra jer..

Knus fra Diamond og Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hihihihi
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:30

Det bliver du nød til , tage vægten med .

For det kommer jo an på fylden hvor mange liter det er ...

Illum, navnet forpligter!!

Uægte formering det kan enhver begive sig ud i...

0
0
Svar på denne tråd

Vægten med
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:46
ja det gør jeg vel.. men de andre spørgsmål mangler jeg endnu svar på... og hvordan skal roepillerne se ud når de er klar .. de virkede meget tørre og hun var ikke vild med dem?
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:15

Man plejer at sige 1 del roepiller til 3 dele vand... :-) De skal være helt opløste og lige grå grød nærmest...

Det med vægten er ikke så besværligt. Få fat i en af de gamle køkkenvægte med skål til at hænge på væggen. Det havde jeg, da jeg havde hestene hjemme og stå og så hang den i foderrummet. Det var ret nemt...

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt! :-P

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de virker
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:16

tørre har du brugt for lidt vand, hellere lidt for meget vand end for lidt, prøv forholdet 1 til 5 hvis det er alm. roepiller fra foderstoffen så går du ikke helt galt. Det kan godt tage lidt tid at vende dem til roepillerne men det skal nok komme. Put evt. lidt Facse balancer i i starten det hjælper gerne.

mvh JEanne

0
0
Svar på denne tråd

Køkkenvægt
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:26
Ja en køkkenvægt selvfølgelig hehe .. silly me... det må jeg købe imorgen..takker..
0
0
Svar på denne tråd

For lidt vand
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:28
ja så har de fået for lidt vand.. og det med at komme lidt FB i det var en superide...Såådan så er jeg kørende igen tusind tak til alle...Knuss
0
0
Svar på denne tråd

blanding
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 08:32

Jeg blander faktisk altid det andet foder ned i roepillerne lige inden morgenfodring, så de får det samme til hvert måltid. Havre blander jeg dog først i lige inden servering.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Du kan veje et målfuld
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 09:02
Du tager et fuldt mål af din foderblanding, hælder det i en pose og tager det med hjem. Så vejer du det - så ved du hvor meget et målfuld vejer og kan let udmåle det, hun skal have...

;-)
Jhez, praktisk gris

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 09:38

jeg bruger en gammel marmelade bøtte, sådan en med 1/2 kg i.

2 1/2 l. vand pr. bøtte ( 1/2 kg. ) Dertil har jeg en gammel kande der kan rumme 2 l.

Jeg blander fra gang til gang - har 3 heste - og mit foder står aldrig mere end 12 timer ( bruger altid koldt vand )

* SØGER PONYRYTTER til hygge ridning på 115 stor vallak, i Løgumkloster og omegn *

nu medlem af DÅHM, sønderjylland

knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

undskyld mig
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 09:40

... roepiller selvfølgelig

* SØGER PONYRYTTER til hygge ridning på 115 stor vallak, i Løgumkloster og omegn *

nu medlem af DÅHM, sønderjylland

knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

køkkenvægt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 10:20

Sådan en som man kan få til en 50'er er da næsten uundværlig i stalden!

Det der med roepille vand forholdet, de fleste ender som regel med at være enige, hvis man husker på at det er vægt:vægt forholdet der skal være 1:5 mens volumen:volumen forholdet måske nærmere er 1:3.

Jeg giver ½ kg roepiller 2½ kg vand (vægt:vægt 1:5) det svarer til 0,6 liter i 2½ liter vand (volumen:volumen 1:4)

Blander jeg dem i et mindre forhold, bliver de ikke helt opløst. Det er nemt at mærke med fingrene om der er små knolde tilbage i blandingen.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 22:19
Nu har jeg så en køkkenvægt hehe...og det går lidt bedre med roepillerne..men de er ikke helt gode kan man se på hende...hun spiser måske 10 mundfulde...(tror hun venter på det gode)Tak for alle de gode råd .. det kunne virkelig bruges
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider