Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tynd/dårlige nyrere
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 20:44

Min nye hest er meget tynd. Jeg spurgte derfor den gamle ejer hvorfor han var blevet så tynd (så ham sidste sommer hvor han var i god foderstand)

Hun fortalte at han havde været ved Tove Due og blive behandlet for en ømhed i ryggen. Tove Due havde givet hende noget medicin han skulle have for at rense nyrerne, da hun mente at disse var årsagen til hans vægttab. Er der nogen af jer der har erfaring med det??? VH Christine

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 01:26

Det lyder da interessant.. Jeg tror da jeg ville rigne til tove hvis jeg var dig.. Bare lige for at høre..

umiddelbart vil jeg mene at en ømhed i rykken og medicin til nyren hænger sammen således at hesten har brug for en udrensningskur fordi nyren er på "overarbejde" og derved ikke for alle affaldsstoffer med ud. hvorvidt dette kan "ophobe" sig til ømhed i ryggen ved jeg ikke noget om..

umiddelbart lyder det underligt for mig.

har en hoppe der også tabte sig lidt da hun var under behandlinger ved både tove og regitse. Men det var mest fordi hun er super sippet (min hoppe) og nægter at æde i et par dage når der sker "uventede" ting. Men det var på igen med træning og godt foder i løbet af ingen tid..

Men som sagt ville jeg ringe til Tove.. det kan jo være hun har gemt noget på den og derved kan se tilbage i journalerne..

Men hvad får den at æde nu da???

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 09:41

Han få 6 liter valset havre/Byg og 1 kg Fiber Lux Basic fordelt på 3 gange om dagen. Endvidre har de fri adgang til frøgræs på folden og han får ca 6 kg hø når han kommer ind om eftermiddagen.

Hos den forrige ejer fik han noget muesly fra Skt Hippolyt?!

jeg har kun haft ham siden Tirsdag :o) VH Christine.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan se i den anden tråd
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 10:44

hvad du er blevet rådet til og det lyder ganske fornuftigt.. Jeg ville helt klart give ham 1 dl pr måltid som du selv foreslår til sidst. Det er en genial måde at slippe af med noget af havren på.

umiddelbart ville jeg mene at:

1 kg. roepiller (tørt)

2-2,5 KILO havre.

det af fiberluxen han skal have for at være dækket ind med vitaminer og mineraler.

og 3. dl. olie. fordelt på 3 måltider +++

alt det hø han gider æde ville gøre at han tog på uden at overbelaste hans nyre..

Jeg har tidligere hørt at hippolyts musli kan give problemer med nyerne men har ikke noget at have det i da jeg aldrig selv har fodret med det...

Hvis han har noget med nyerne skal du være påpasselig med ekstra lucerne, wrap og soja. (generelt protein foder) da det bliver omdannet i nyerne og han derved kan komme på overarbejde og ikke få udskillet det hele..

Men jeg syntes det at du tager roepiller og olien ind bør give ham mere huld. uden at du overbelaster hans tarmsystem.. Mere havre er ikke løsningen som de andre også skriver..

Held og lykke med ham.. Vil da gerne høre hvad tove siger hvis du snakker med hende..

Mvh. Mette

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

alternativt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 10:54

Hvis du på en naturlig måde vil hjælpe nyrerne, kan du give din hest et tilskud af hyben pulver (fx fra askhim) En kur af det skulle virke udrensende og giver desuden nogen gode C vitaminer. Men det hjælper nok ikke det store på vægten.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider