Jeg har en shletlænder på 4 år. Hun er begyndt at tabe hårerne i hovedet. Det ligner at hun har meget skæl i huden. Hvad kan det være?. Hun er blevet bedækket i august sidste år. Hvornår kan man begynde at se noget på hende, jeg synes godt nok at hun har en vommet mave men det kan da ikke allerede være føllet?. Har aldrig haft føl før. Håber at nogle kan hjælpe mig
Men hvis hun taber hårene i små pletter, og der ligesom er lidt fedtet, så er det sandsynligvis dermatofilose (en slags krops-muk). Man kan ret let behandle det, på den anden side, så har det jo været så tørt og koldt i lang tid, så det er nok bare almindeligt 'fæld'. Ser huden syg ud?
Om man kan se maven - tja, lidt, men det er nok snarere lidt vom Men ligesom med mennesker, er det jo lidt forskelligt, hvor tykke de ser ud
fra Nina
Boks ledig i Hillerød - dejligt sted, direkte til skov, supergod ridebane. Hestene på store folde alle lyse timer, står på tørv, fodres med masser af wrap mv. Skriv i min beskedboks
hej nin du skriver at det er let at behandle dermatofilose hvordan gør du vi har en pony som har det og dyrlægen har give os noget til at vaske den i men synes ikke rigtigt der virker